۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

نشر چشمه به تازگی دو کتاب در زمینه سینما با عنوان‌های «دراماتورژی» و «راهنمای ژانر» منتشر کرده است.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «دارماتورژی» نوشته شاهپور شهبازی یکی از آثاری است که در این زمینه منتشر شده است. این کتاب اگرچه به نظر مجموعهای از مقالات است و هر مقاله مستقل نوشته شده اما به دلیل ارتباط تماتیکی که با هم دارند یک کلیت واحد را میسازند. نویسنده در این کتاب کوشیده است در خلال نقد فیلمهایی چون «۱۲ سال بردگی»، «گذشته»، «چهارشنبهسوری» و … از منظر دراماتورژی به این آثار بپردازد. 

کتاب در ۲۳۹ صفحه و قیمت ۱۸هزار تومان منتشر شده است. 

 

«راهنمای ژانر»‌ دیگر کتاب سینمایی است که نشر چشمه آن را به قلم یحیی نطنزی منتشر کرده است. این کتاب به معرفی و بررسی ده گونه سینمایی میپردازد و خصوصیات آنها را مورد بررسی قرار میدهد. نویسنده در مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «ژانرهای سینمایی در عین سادگیشان به شدت پیچیدهاند: از پشتوانه غنی تاریخی برخوردارند که در گذر زمان افت و خیزهای زیادی را تجربه کرده است. چراغ راه سینمادوستان و سینماگران بودهاند و شناخت دقیقشان عیار قضاوت مان را درباره فیلمهای سینمایی بالا میبرد.»

 

 

در این کتاب سعی شده برای اولین در قالب یک اثر تالیفی و کاربردی مسیر شناخت ژانرها هموار شود. هر فصل شامل بخیشهای نسبتا ثابتی است که در آنها تعریف، حد و مرز، زیرمجموعهها و تاریخچه ژانر توضیح داده است. در پایان کتاب نیز بخشی به فیلمشناسی اختصاص داده شده است. کتاب در ۳۴۰ صفحه و با قیمت ۲۵هزار تومان منتشر شده است.  

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =