واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی فرهنگی (پرنده­ آبی) با تشکیل کارگروهی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان اقدام به تولید کتاب­های رمان کودک و نوجوان با موضوع اسطوره و اسطوره - فانتزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حاصل نشست‌های این کار گروه ، تالیف بیش از ده جلد رمان متنوع بوده است. عنوان­ رمان‌هایی که در این کارگروه تالیف شده عبارتند از: «نه» نوشته ­آویسا شرفی، «9:15» نوشته­ مهسا لزگی«سراز سر به مهر شهرنواز» نوشته معصومه یزدانی «تسخیرشدگان جزیره بادیان»  نوشته­ بدری مشهدی، "تلی دختری با موهای بلند بلند" نوشته­ سولماز خواجه­ وند.

علاوه بر اینها، یک مجموعه­ ی پنج جلدی اسطوره - فانتزی با نام "کیان و ساکنان قلعه­ ی اساطیر"، توسط گروه نویسندگان این کارگروه تالیف شده است که در هر جلد آن پسر نوجوانی به نام کیان به همراهی دوستش مزدک با دانشمند خبیثی به نام اژدک مواجه می­ شوند. اژدک رویای تسط بر جهان را دارد و سعی می­ کند با استفاده از تکنولوژی­های مختلف به آرزویش برسد، اما کیان و مزدک که اخبار و حوادث را دنبال می­ کنند با یاری گرفتن از قهرمانان اسطوره­ای ایران نقشه ­هایش را خراب کرده، باعث شکستش می ­شوند.

سه جلد از این مجموعه پر ماجرا، با نام­های "سوفار" نوشته­ نیلوفر نیک بنیاد، "دیو بند" نوشته­ زهرا شاهی و "رمز چینوت" نوشته­ معصومه یزدانی در مرحله تولید و چاپ است و دو جلد آن که در آن کیان و مزدک سراغ فریدون و ضحاک می­ روند، در مراحل پایانی نگارش توسط ریحانه جعفری و پریسا شمس می­باشند.


انتشارات علمی فرهنگی در تلاش است تا این رمان‌ها را در نمایشگاه کتاب سال 1395 عرضه کند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =