مهر نوشت: یک پایگاه خبری وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شد که روسیه و اردن با هدف همکاری در زمینه مبارزه با داعش اتاق جنگ مشترکی را تشکیل داده اند.

پایگاه خبری «دبکافایل» وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شد که قصد روسیه از تشکیل واحد فرماندهی مشترک با اردن، احیاء تسلط ارتش سوریه بر نواحی جنوبی تحت اشغال معارضین سوری است.

گفته می شود که تمایل اردن در جهت همکاری با روسیه را می توان به منزله دور شدن مواضع این کشور از متحدان عرب، آمریکایی و صهیونیسم در رویارویی با تشدید بی ثباتی در منطقه به حساب آورد.

در همین رابطه منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شدند که اقدام «عبدالله دوم» پادشان اردن به تاسیس اتاق جنگ مشترک با روسیه می تواند تاثیر جدی بر نحوه تصمیم گیری های سیاسی در منطقه داشته باشد.

اردن تحت امر مرکز فرماندهی که در شمال «امّان»، پایتخت، قرار دارد در همراهی با آمریکا و عربستان از مخالفین «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه محسوب می شود.

دبکافایل با استناد به منابع اطلاعاتی واشنگتن و مسکو مدعی است که خبر تشکیل اتاق جنگ مسکو- امّان از روز 13 ژانویه و بلافاصله پس از پایان مکالمه تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با عبدالله دوم منتشر شده است.

دبکافایل مدعی است که اگرچه مقامات اردن از همکاری های تازه با روسیه به عنوان یک اقدام لجستیکی در جهت هماهنگی هر چه بهتر همه طرف های درگیر با داعش یاد می کند، از این پس اغلب تلاش های نظامی و اطلاعاتی تحت فرماندهی اتاق جنگ مسکو - امّان انجام خواهد شد.

گفته می شود که اردن متعهد شده تا حمایت خود را از معارضین به اصطلاح میانه رو سوری که بخش های بزرگی از جنوب سوریه را تحت اشغال خود دارند، قطع کند.

این خبر در صورت صحت می تواند به ضرر رژیم صهیونیستی که از حامیان گروه های معارض سوری محسوب می شود، تمام شود چرا که بر خلاف میل تل آویو، تاسیس یک واحد فرماندهی جدید موجب تقویت ارتش سوریه خواهد شد. به این ترتیب مسکو می تواند با دور زدن اسرائیل، به هدف خود مبنی بر تسلط دوباره نیروهای اسد بر جنوب سوریه نائل شود.  

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 499724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =