مهر نوشت: دبیر شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» تاکید کرد آثاری که متقاضی بخش «هنر و تجربه» فیلم فجر بوده ولی رد شده‌اند امکان اکران در طول سال در این گروه را از دست نمی‌دهند.

امیرحسین علم الهدی عضو هیات انتخاب بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فچجر درباره انتخاب آثار راه یافته به این بخش گفت: هیات انتخاب بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ناگزیر بودند طبق فراخوان از بین آثار رسیده به این بخش تنها ۱۱ فیلم را انتخاب کنند و انتخاب این تعداد به معنای نادیده گرفتن ارزش های سایر آثار ارسال شده به این بخش نیست.

وی ادامه داد: فیلم‌های منتخب در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حاصل جمع بندی نظرات هیات انتخاب است و این به معنای بی کیفیت بودن آثار راه نیافته به این بخش نیست و نکته مهم این که موقعیت اکران برای آثار راه نیافته به این بخش از جشنواره فجر فراهم خواهد بود و اینگونه نیست که اگر اثری به بخش «هنر و تجربه» فیلم فجر راه نیافته برای اکران در طول در این گروه سینمایی هم رد شده است.

علم الهدی با اشاره به اینکه آثار ارسال شده به بخش «هنر و تجربه» این جشنواره، ۷۰ اثر بوده است، بیان کرد: بیش از ۱۱ اثر امکان حضور در این رقابت را نداشتند وگرنه ما هم دوست داشتیم موقعیت دیده شدن هر یک از فیلم ها در فجر فراهم شود اما باید به مقررات جشنواره احترام گذاشت.

دبیر شورای سیاستگذاری گروه سینمایی «هنر و تجربه» در پاسخ به اینکه چطور «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان برای بخش «هنر و تجربه» انتخاب شد؟ گفت: فیلم «سینما نیمکت» فیلم اول محمد رحمانیان به شمار می رود اما این اثر سینمایی مختصات یک فیلم هنری و تجربی را دارد ضمن اینکه ساز و کار حقوقی پذیرفتن یک اثر در بخش «هنر و تجربه» درخواست تهیه کننده است و تهیه کننده فیلم سینمایی «سینما نیمکت» درخواست حضور در این بخش را داده بود.

علم الهدی با اشاره به اینکه تعدادی فیلم در بخش «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» بود که قابلیت نمایش در گروه «هنر و تجربه» را هم داشت، گفت: بسیاری از فیلم های حاضر در بخش «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» قابلیت حضور در بخش «هنر و تجربه» را داشتند.

وی در پایان با اشاره به تنوع آثار در این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای ایران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ویترین خوبی دارد و تلاش برگزارکنندگان جشنواره این بوده که در بخش های مختلف آثار متنوع را جای دهند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =