رد و عدم احراز صلاحیت 56 درصدی کاندیداها

ایسنا زنجان نوشت :مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت 56 درصدی کاندیداها از حوزه انتخابیه زنجان و طارم علیا خبر داد و گفت: افراد می‌توانند شکایت خود را به هیئت‌های نظارت جهت بررسی در شورای نگهبان تقدیم کنند.

بهروز مهدوی اظهارکرد: در مجموع حدود 46 درصد از کاندیداها برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان زنجان در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها، رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند که در این میان سهم حوزه انتخابیه زنجان و طارم علیا بیش از سایر حوزه‌ها است.

وی تصریح‌ کرد: حدود 31 درصد از کاندیداهای حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه، 33 درصد از کاندیداهای حوزه انتخابیه خدابنده و 35 درصد از کاندیداهای حوزه انتخابیه ماه‌نشان رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شدند که این افراد از امروز می‌توانند شکایت‌های خود را برای بررسی به شورای نگهبان تقدیم کنند.

این مسئول با بیان اینکه شورای نگهبان در فرصت 20 روزه به شکایت‌ها رسیدگی خواهد کرد، افزود: در این مدت بررسی‌ها بازبینی خواهد شد.

وی جمعیت استان را یک میلیون و 15 هزار و 734 نفر اعلام کرد و گفت: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در 21 شهر، 17 بخش و 935 روستا برگزار می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =