این روزها تبلیغات زیادی به عنوان پیکرتراشی برای لاغری در رسانه‌ها منتشر می‌‌شود اما به گزارش ایرنا عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی هشدار داده که این تبلیغات برای فریب مردم است.

 دکتر عزت الله تبریزیان روز یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت برگزاری نهمین کنگره بین المللی جراحی پلاستیک و زیبایی هشدار داد: پیکرتراشی اصطلاحی بسیار اشتباه است که به تازگی در تبلیغات مربوط به زیبایی منتشر می شود.
وی گفت: وزن زیاد را نمی توان با اعمال جراحی برطرف کرد و افرادی که دچار چاقی منتشر در اندام های بدن هستند، ابتدا باید وزن اضافه خود را کاهش دهند سپس برای رفع افتادگی های ناشی از آن مانند افتادگی غبغب، شکم، ران، سینه، گونه ها و پلک ها به جراحان پلاستیک مراجعه کنند.
تبریزیان با تاکید بر اینکه نمی توان چربی های زیاد و منتشر در بدن را با اعمالی مانند ساکشن برطرف کرد، افزود: پزشکان در اعمال جراحی در هر جلسه تنها مجاز هستند که پنج تا 6 لیتر چربی را از بدن خارج کنند اما در تبلیغاتی که در مواردی مانند پیکرتراشی مطرح می شود، گاها گفته می شود که در هر جلسه 16 لیتر چربی را ساکشن می کنند و به این ترتیب افراد را به وسوسه انجام این اعمال می اندازند این درحالی است که این مساله می تواند عوارض بسیار جبران ناپذیری برای سلامت افراد به دنبال داشته باشد.

وی بر لزوم افزایش آگاهی های عمومی در این زمینه تاکید کرد و گفت: مردم پیش از اینکه اقدام به انجام چنین اعمالی کنند، باید اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند تا بدانند چه نوع اعمالی را برای رفع چه مواردی می توان استفاده کرد.
تبریزیان همچنین تاکید کرد که افراد برای انجام اینگونه جراحی ها باید به متخصصان این حوزه مراجعه و از مراجعه به افرادی که ادعای توانایی انجام این کار را دارند، دوری کنند.
وی با بیان اینکه تنها 300 جراح پلاستیک در ایران مشغول به فعالیت هستند، افزود: گاهی در تبلیغاتی که منتشر می شود، اسامی را مشاهده می کنیم که جزو این پزشکان نیستند و ادعاهایی دارند که هیچ یک از متخصصان با آن موافق نیستند.
تبریزیان نقش رسانه ها در افزایش آگاهی مردم در این زمینه را بسیار پررنگ دانست و گفت: رسانه ها معمولا اگر خطایی در حوزه پزشکی رخ دهد، بسیار بزرگ می کنند که این خطاها نیز گاها مربوط به متخصصان نیست و مربوط به افرادی است که خود را به عنوان متخصص معرفی می کنند؛ اما در زمینه آگاه سازی مردم در مورد روش های مورد تایید حوزه پزشکی اطلاع رسانی کافی صورت نمی گیرد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =