رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز: ظرفیت‌های درمانی البرز جوابگوی نیاز مردم نیست

به گزارش فارس ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ظرفیت‌های درمانی و بیمارستانی فعلی البرز جوابگوی نیاز مردم نیست.

حمید درفشی اظهار داشت: استان البرز به دلایل مختلف از جمله تازه تاسیس بودن و عدم تخصیص منابع اعتباری لازم در سال‌های گذشته، نیازهای بسیاری در حوزه توسعه و تجهیز اماکن درمانی و پزشکی دارد.

وی با اشاره به طرح‌های دولت در جهت توسعه خدمات درمانی در کشور گفت: یکی از مهمترین نیازهای استان البرز این است که تعداد بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی در این استان را نسبت به جمعیت افزایش دهیم.

این مسئول افزود: البرز دارای جمعیتی حدود 3 میلیون نفر بوده و هر ساله به این جمعیت افزوده می‌شود.

درفشی بیان داشت: علت اصلی افزایش جمعیت در استان البرز، مهاجرپذیری این استان و نزدیکی به پایتخت است و بسیاری از شاغلان در تهران، ساکن استان البرز هستند.

وی افزود: حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا به میزان جمعیت استان البرز، بیمارستان، مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی داریم که به طور قطع پاسخ این پرسش منفی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: در حال حاضر و در خوشبینانه‌ترین شرایط، این استان به بیش از 6 هزار و 400 تخت بیمارستانی دیگر نیاز دارد و اگر نتوانیم این تعداد تخت را به ظرفیت درمانی استان البرز اضافه کنیم، بخش مهمی از نیازهای مردم بی‌پاسخ می‌ماند.

درفشی گفت: یکی از آسیب‌های کافی نبودن امکانات درمانی و بیمارستانی در استان البرز این است که بسیاری از بیماران برای طی کردن مراحل درمانی مجبور به مسافرت به تهران می‌شوند که این امر هزینه‌های بسیاری را به بیمار و خانواده بیمار و در نهایت به کشور وارد می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای رفع کمبودهای فعلی در دستور کار قرار دارد، گفت: خوشبختانه طی 2 سال اخیر اقدامات خوبی برای افزایش امکانات درمانی و به ویژه تخت‌های بیمارستانی در استان البرز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: به طور قطع طی ماه‌های آینده مردم استان البرز برخی از این دستاوردها را مشاهده خواهند کرد که از جمله آنها می‌توان به افزوده شدن حدود یک‌هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی البرز اشاره کرد.

درفشی اظهار داشت: این مهم حداکثر در سه‌ماهه نخست سال آینده در استان البرز محقق می‌شود.

وی در پایان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید با تلاش مضاعف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های خیرین در استان البرز و جذب اعتبارات ملی، بخشی از نیاز استان به تخت بیمارستانی را تامین کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =