رییس جمهور، افغانستان را کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که روز اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، روز مبارکی برای همه منطقه است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام حسن روحانی در این تماس تلفنی که توسط اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان انجام شد ، با تشکر از تبریک همتای افغانستانی خود به مناسبت اجرای رسمی برجام،اظهارداشت: ملت و دولت ایران در طول تاریخ در کنار مردم افغانستان بوده اند و شرایط پسابرجام، زمینه را بیش از پیش برای تقویت همکاری های دوجانبه و چندجانبه منطقه ای فراهم کرده است.
رییس جمهور با اشاره به تحولات پسابرجام و رفع موانع توسعه همکاریها، تصریح کرد: اولویت ما در این زمینه توسعه همکاری ها و روابط با همسایگان است و افغانستان با توجه به اشتراکات فراوان، جایگاه روشنی خواهد داشت.
روحانی با اشاره به توافقنامه همکاری جامع ایران و افغانستان و ضرورت تسریع در انجام آن ، اظهارداشت: توسعه همکاریهای دوجانبه راه را برای گسترش همکاریهای چندجانبه هموارتر ساخته و دو کشور خواهند توانست ارتباطات سه جانبه و چندجانبه منطقه ای خود را توسعه دهند.
رییس جمهور همچنین باتبریک موفقیت های دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم ، اظهارداشت: تردیدی نیست که ملت و دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم، پیروز نهایی خواهند بود و خواست جمهوری اسلامی ایران، افغانستانی با ثبات و امن است وایران از هیچ تلاشی برای تقویت ثبات و امنیت کشور دوست و برادر افغانستان دریغ نمی کند.
رییس جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک آغاز رسمی برنامه جامع اقدام مشترک به دولت و ملت ایران گفت: افغانستان خواهان گسترش همکاریهای خود با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است و من تلاش خواهم کرد در کوتاه ترین مدت ممکن، توافقات دو کشور را عملی کنم.
اشرف غنی اظهارداشت: ما مصمم هستیم همکاریهای دوجانبه و چندجانبه با جمهوری اسلامی ایران را تقویت کنیم و اکنون تمرکز دولت، بر اجرای مفاد توافقنامه جامع است.
رییس جمهور افغانستان در ادامه به مبارزه کشورش با تروریست ها بویژه گروهک داعش اشاره کرد و گفت: افغانستان خواهان همکاری بیشتر با ایران در مبارزه با تروریست ها است.

23213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =