آجرلو: تدوین بودجه 95 شهرداری کرج با محوریت تحقق کدهای درآمدی راکد / اسراف ممنوع!

دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج خواستار تهیه و تدوین بودجه سال 95 شهرداری این کلانشهر با محوریت تحقق و فعال سازی کدهای درآمدی راکد شد و بر کاهش هزینه های جاری و پرهیز از هرگونه اسرافی تاکید کرد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه آجرلو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که باید در بودجه سال 95 شهرداری کرج لحاظ شود، توجه ویژه به تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است؛ چرا که ترافیک و آلودگی هوا در مرکز البرز از مرز بحران و هشدار گذشته و خسارت های جانی و مالی فراوانی را متحمل جامعه کرده است.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کدهای درآمدی پیش بینی شده در قانون شهرداریها مغفول و راکد مانده است، بیان داشت: با توجه به رکود حاکم بر صنعت ساختمان سازی که به کاهش چشمگیر سطح درآمدی مناطق و سازمان های تابعه شهرداری کرج منتهی شده است، پیشنهاد می شود کمیته کارشناسی در همین رابطه تشکیل شده و برای خروج از بحران مالی کنونی راهکار ارائه دهد.
این وکیل مردم کرج در پارلمان شهری با تاکید بر اینکه کلیات و جزئیات بودجه 95 باید با ساختار اقتصاد مقاومتی همخوانی داشته باشد، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اسراف و ریخت و پاش در مدیریت شهری حرفی برای گفتن نداشته باشند و در مقابل، با کاهش هزینه های جاری، بودجه ها را بر تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام عمرانی و خدماتی متمرکز کنیم.
آجرلو در ادامه اذعان داشت: بر اساس چارچوب فکری نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج، بودجه های عمرانی در سال 95 به جای گرایش به تعریف و کلنگ زنی پروژه های جدید عمرانی، صرف تکمیل طرح های نیمه تمام و در دست اقدام می شود و سعی داریم با توجه به مشکلاتی که این پروژه ها برای شهروندان ایجاد کرده، هرچه سریعتر آنها را به سرمنزل مقصود رسانده و تقدیم مردم شریف کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از پروژه مترو به عنوان یکی از طرح های اولویت دار برای تکمیل و بهره برداری یاد کرد و افزود: این طرح کلان و ملی که سالها پیش کلنگ زنی شده، نیازمند توجه مضاعف مسئولان استانی و شهری است تا مشکلات کنونی را پشت سر گذاشته و روی ریل بهره برداری قرار گیرد. آنطور که کارشناسان سازمان قطار شهری می گویند با توجه به شرایط کنونی، می توان به تکمیل برخی ایستگاه ها تا پایان سال آینده امیدوار بود.
دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: بنده هیچ مخالفتی با فروش اراضی سرمایه ای یا دریافت تسهیلات بانکی برای تزریق نقدینگی به طرح های عمرانی و خدماتی نداشته و باور دارم که قطار خدمت به شهروندان تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود اما احتیاط کنیم که کلیه اقدامات بر مبنای قانون صورت پذیرد و در این بین، منافع شهروندان مورد تهدید قرار نگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =