ایسنا نوشت: وزیر خارجه مصر اعلام کرد که هیچ‌گونه میانجیگری از سوی عربستان برای حل تنش و بحران میان قاهره و آنکارا مطرح نیست.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: به هیچ وجه میانجیگری از سوی عربستان برای حل بحران با ترکیه مطرح نیست و آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده صحت ندارد.

وی گفت که مصر در سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی که قرار است دهم تا پانزدهم آوریل در استانبول برگزار شود، شرکت می‌کند اما مشخص نکرد عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر خود شخصا به ترکیه می‌رود یا نماینده‌ای ا به این نشست می‌فرستد.

شکری گفت: مصر عضو فعالی در سازمان همکاری اسلامی است و سطح مشارکت در نشست این سازمان را سیسی تعیین می‌کند.

وی در مصاحبه با چند روزنامه مصری گفت: بازگشت روابط با ترکیه به روال عادی به موضع ترکیه و تلاشش برای حمایت از روابط دوجانبه و دست برداشتن از مداخله در امور داخلی مصر و حمایت از اخوان المسلمین بستگی دارد. ما زمانی روابط را با ترکیه قطع کردیم که این کشور از حد و مرز قانونی فراتر رفت.

وزیر خارجه مصر افزود: قاهره به تمامی تجاوزات ترکیه و تمامی اقداماتی که به منافع ما آسیب برساند اعتراض می کند و این اعتراض از سوی کانال‌های دیپلماتیک رسمی صورت می‌گیرد.

پیشتر اعلام شده بود که یک هیئت امنیتی و سیای مصری با میانجیگری عربستان برای بررسی امکان حل بحران با ترکیه به آنکارا سفر کرده است.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =