سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل گفت: رعایت نکردن بهداشت محیط استخر شنای اردل زمینه‌ساز بیماری‌های قارچی و پوستی است که مسئولین مربوطه باید هرچه زودتر این نواقص بهداشتی آن را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل ازوب دا، اسماعيل اميدي اردلي  افزود: واحد بهداشت محيط مركز بهداشت اردل بازديدهاي خود از استخر شناي شهيد صالحي شهر اردل را از اوايل شروع به كار اين استخر انجام داده تا مشكلات بهداشتي در استخر وجود نداشته باشد.
به گفته وي، در بازديد ماموران بهداشت از اين استخر، ميزان كلر نسبي آب، بهداشت كاركنان، بهداشت محيط استخر مدنظر قرار گرفته و همچنين نمونه‌برداري از آب جهت انجام تست‌هاي سنجش ميكروبي را انجام دادند.
اميدي اظهار كرد: اخيرا طبق گزارشي كه ماموران بهداشت به مركز بهداشت و درمان شهرستان داده نواقصي از استخر شناي شهر اردل ارائه نمودند و اين نواقص شامل نوسانات كلر، كدورت بالاي آب، نوسانات ph آب، نبود تجهيزات و وسايل غريق‌نجات بوده كه مي‌بايست مسئولين مربوطه در اولين فرصت اين نواقص را برطرف كنند زيرا اين نواقص بهداشتي موجود در اين استخر زمينه‌ساز بيماري‌هاي قارچي و پوستي است و سلامت شهروندان را به خطر مي‌اندازد.
وي مساله بهداشت استخرها را به چند مقوله بهداشت و سلامت آب، بهداشت محيط تجهيزات و محل استخرها، بهداشت فردي و رعايت نكات بهداشت مراجعان تقسيم كرد و افزود: در مقوله بهداشت و سلامت آب، آب موجود در استخر بايد روشن، شفاف و به دور از هر نوع تيرگي باشد و براي اين منظور و از بين رفتن آلودگي‌هاي ثانويه در آب بايد از كلر به ميزان استاندارد يعني يك تا سه ميلي‌گرم در هرليتر به آب اضافه كرد.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان اردل گفت: جهت شفافيت، از بين رفتن باكتري‌هاي موجود در آب و در نهايت سلامت استخر، بايد آب اين مكان‌ها مدام از يك ورودي و خروجي در حال گردش باشد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =