ایرنا نوشت: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی لوایح بودجه و برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور گفت: با توجه به زمانبندی لوایح در کمیسیون های مختلف مجلس به نظر می رسد احتیاج به لایحه دو دوازدهم بودجه سال 95 کشور داریم.

علی لاریجانی در جلسه علنی روز سه شنبه ادامه داد: قانون لایحه بودجه و برنامه توسعه کشور تکثیر شده و در اختیار نمایندگان است و چون بحث های مختلفی در رسانه ها در حال مطرح شدن است، این نکته را باید همگان بدانند در وقتی که این لوایح تکثیر شده، بر حسب این که قانون برنامه باشد یا بودجه، زمانبندی بررسی آنها در آیین نامه مشخص است.
وی ادامه داد: نمایندگان بر اساس این زمانبندی 5 یا 10 روز فرصت دارند که پیشنهادات خود را به کمیسیون ها ارائه دهند بنابراین از نمایندگان می خواهیم که سریع تر پیشنهادات خود را در مورد برنامه و بودجه به کمیسیون های تخصصی ارائه دهند.
رییس قوه مقننه با بیان این که کمیسیون های تخصصی از زمانی که لایحه برنامه و بودجه به آنها ابلاغ شد تا 15 بهمن وقت دارند که بررسی هایشان را انجام دهند، ادامه داد: کمیسیون های تخصصی باید درباره کلیات و مسایل تخصصی در کمیسیون ها بحث کنند و پیشنهاداتی که نمایندگان ارائه می دهند را نیز مورد بررسی قرار دهند البته کمیسیون تلفیق هم تشکیل شده و بر اساس آیین نامه پس از ارائه نظر کمیسیون های تخصصی می تواند لوایح را بررسی کند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال کمیسیون تلفیق، دو لایحه برنامه و بودجه را بر اساس زمانبندی به صحن علنی ارائه دهند و از رسانه ها می خواهیم به این موضوع توجه داشته باشند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که بیان کردیم این بود که مطابق آیین نامه زمانی را نمایندگان لازم دارند که لوایح را مطالعه کنند و لایحه برنامه و بودجه را به همراه پیشنهادات خود به کمیسیون های تخصصی بدهند که این موضوع قابل حذف کردن نیست یعنی اگر لایحه دولت دیر آمده نمی توانیم آیین نامه را رعایت نکنیم.
نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: کمیسیون های تخصصی چه مربوط به برنامه و چه مربوط به بودجه زمان مشخصی برای بررسی لوایح دارند که قابل حذف کردن نیست و بعد از این که کمیسیون های تخصصی نظرشان را دادند، کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه می توانند بررسی های کمیسیون های تخصصی را مورد بررسی قرار دهند، بنابراین کمیسیون تلفیق می تواند زودتر بحث های کلی خود را آغاز کند ولی بعد از دو یا سه هفته فرصت دارد که درباره جزییات بحث و سپس گزارش را به مجلس ارائه دهد.
رییس مجلس خاطرنشان کرد: پس از بررسی این زمانبندی به این نتیجه می رسیم که کمبود زمان داریم و احتیاج به لایحه دو دوازدهم بودجه است وگرنه از خدا می خواهیم که کمیسیون ها که از حالا بررسی لوایح را آغاز کردند، بتوانند آن را تا پیش از سال جدید در مجلس تصویب کنند اما آیین نامه باید مطالعه شود و پس از آن خواهیم دید که زمان کمی برای بررسی برنامه ششم داریم

23214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =