فرماندار کرج: با لغو تحریم ها و تکیه بر اقتصاد مقاومتی به سوی توسعه کشور پیش می  رویم

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با اعلام اینکه تحریم ها نتوانست ملت عزتمند ایران اسلامی رابه زانو درآورد،گفت: اکنون با لغو تحریم ها زمان آن رسیده است که با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، به سوی توسعه کشور پیش رویم.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج،" محمد تقی ایرانی"، شامگاه دوشنبه درنشست شورای اداری کرج افزود: پس از 12 سال ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی، امروز تحریم ها برداشته شده و برجام به فرجام و توافق هسته ای به نتیجه رسید.

ایرانی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با مقاومت به این پیروزی شیرین رسیده است.دولت و ملت ما عزتمندانه مقاومت کرد و مذاکره و توافق نمود و تلاش دولت بر اساس منویات حضرت آقا جلوگیری از سوء استفاده و نفوذ دشمنان خواهد بود.

ایرانی، با بیان اینکه عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون ایثار و فداکاری جوانان بسیاری است که در این سال‌ها سختی‌های مختلف و حتی دوران جنگ تحمیلی را تحمل کردند، گفت: دستاورد لغو تحریم ها و اجرای توافق هسته ای ، به پشتوانه خون های شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان و حمایت مقام معظم رهبری و عقلانیت دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده هسته ای و همچنین شکیبایی و وفاداری ملت شریف ایران به دست آمده است .

وی افزود: جشن پیروزی و گرامیداشت اقتدار ملی ، متعلق به همه ملت ایران است. دولت تدبیر و امید، این موفقیت را همراه با تمامی دلاورمردان بسیج سپاه ،ارتش،نیروی انتظامی و دانشمندان هسته ای و اقشار و گروه های ملت غیور ایران جشن می گیرد و همانگونه که رئیس جمهور محترم فرمودند این پیروزی متعلق به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید براینکه مردم امیدوار به حل مشکلات هستند به بیان دستاوردهای دولت 'تدبیر و امید' پرداخت و افزود: کاهش تورم و بهبود شرایط اقتصادی کشور از دستاوردهای مهم دولت است که با توجه به لغو تحریم ها، ان شاء الله در سال آینده رونق اقتصادی کشور را پیش رو خواهیم داشت.

فرماندار کرج افزود: درشرایط فعلی باید هوشیار ترباشیم .چرا که اثرات اقتصادی خوبی درنتیجه توافق هسته ای حاصل خواهد شد به شرط آنکه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه برنامه ریزی های دولت قرار دهیم.

وی یادآورشد:. دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی برنامه ششم توسعه و برنامه ریزی سال 95 را انجام داده است.

فرماندار کرج گفت: دولت درشرایط خاص کسری بودجه به سرمی برد که دراین بین توجه به رفاه مردم نیز دارد و امیدواریم به برکت خون شهدا و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری این برهه سخت را نیز پشت سربگذاریم .

مدیران تلاش نمایند از تمام ظرفیت های ادارات برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده شود

ایرانی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: در مجموع 231 داوطلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این کلانشهر نام نویسی کردند که در هیات اجرایی 211 نفر تایید و 17 نفر رد صلاحیت شده و 3 نفر انصراف دادند.

وی ادامه داد: 30 الی 40 درصد داوطلبان نام نویسی شده از خارج استان آمده بودند که به جهت تنوع قومی در کرج به عنوان ایران کوچک شاهد این تعداد ثبت نام کننده از خارج استان بودیم. بنابراین ابزار محلی برای بررسی صلاحیت ها نبود و چاره ای جز رجوع به مراجع چهارگانه نمی ماند.

معاون استاندار البرز در ادامه با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور مردم در پای صندوق های رای فراهم شود تا حماسه سیاسی دیگر خلق شود، گفت: دولت با تمهید مقدمات وظیفه قانونی خود را در حضور حماسی مردم به نوبه خود فراهم نموده است.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان البرز در انتخابات خبرگان رهبری 24 نفر ثبت نام داشتیم که در نام نویسی نهایی یک نفر برای حوزه انتخابیه کرمانشاه تغییر مکان داد و دو نفرنیز انصراف دادند.

فرماندار کرج اضافه کرد: بنابراین اکنون برای پنجمین دوره خبرگان رهبری دراستان البرز 21 نفر حضور خواهند داشت که تبلیغات این داوطلبان از 21بهمن ماه جاری آغاز و در پنجم اسفندماه خاتمه می یابد.

ایرانی خاطرنشان کرد: 86 درصد داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند . پس از بررسی صلاحیت داوطلبین در هیات نظارت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا، ۳۳ نفر از ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیتشان احراز شده، ۱۳۳ داوطلب عدم احراز صلاحیت و ۶۱ نفر نیز رد صلاحیت شده اند.

وی تاکید کرد: داوطلبان از 27 تا 29 دی ماه جاری فرصت دارند تا به هیات نظارت استان البرز و هیات نظارت مرکزی اعتراض خود را اعلام کنند.

فرماندار کرج گفت: برای انتخابات سالجاری در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا، 852شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد 652 شعبه به شهرستان کرج اختصاص یافته است و اعضای آن اعم از معتمدان و مجریان توسط هیات های اجرایی مشخص خواهد شد.

وی افزود: تمهیدات لازم نیز برای انتخابات الکترونیکی درنظرگرفته شده و همه دستگاه های اجرایی موظف هستند تا امکانات لازم را برای انتخابات دراختیار فرمانداری قراردهند.

فرماندار کرج گفت: ضمن دعوت از داوطلبین محترم به آرامش و پی گیری های قانونی و همچنین قول مساعد رئیس محترم جمهور در خصوص پی گیری رد صلاحیت ها، پیش بینی می شود برخی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی که صلاحیت‌شان احراز نشده است، به چرخه انتخابات باز خواهند گشت.

فرماندار کرج در پایان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری مدیران ادارات با ستاد انتخابات گفت: مدیران ادارات باید تلاش نمایند با ستاد انتخابات از جهت تامین نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مورد نیاز در اجراای انتخابات، همکاری داشته و از تمام ظرفیت های ادارات برای صرفه جویی در هزینه های برگزاری انتخابات استفاده شود .


این نشست با حضور پدر شهید سید رسول حسینی برگزار شد و فرماندار کرج از خانواده این شهید بزرگوار تقدیر نمود.

در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین خالق پرست، امام جمعه کمالشهر، نیز سخنرانی داشته و مدیر عامل شرکت گاز استان البرز ، رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرج و سرپرست هلال احمر شهرستان کرج نیز به ارائه گزارش عملکرد ادارات خود پرداختند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =