مرور اخبار اجتماعی شنبه 17 اسفند

30: نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد بیش از 30 درصد از معتادان ایرانی، مدرک بالای دیپلم دارند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مشخص شده که 7.3 درصد از معتادان در مشاغل دولتی و 40 درصد در شغل آزاد فعالیت دارند که از این میان 9 درصد از معتادان کشور اعلام کردند اعتیاد عامل اصلی بیکاری آنها بوده و 12 درصد نیز عنوان کرده‌اند که از پیش از اعتیاد هم  بیکار بوده‌اند.

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران دراین باره به مهر گفته است: «قطعا این آمار بیش از این خواهد بود زیرا تجربه نشان می‌دهد که به میزان همین آمار آشکار، افرادی هستند که مخفیانه و پنهانی مواد مصرف می‌کنند و روسای اداره یا همکارانشان اطلاعی از آن ندارند.»

60: تا زمان آغاز طرح نوروزی، 60 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محور تهران - مشهد نصب می‌شود.

سرهنگ حسین علیشاهی، رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این ‌که نصب دوربین در مسیرهای گرمسار، شاهرود و سبزوار به پایان ‌رسیده، اظهار کرد: «با نصب این دوربین‌ها تمامی جاده‌ها از طریق مانیتورینگ در پاسگاه‌ها زیر پوشش قرار می‌گیرند و با اتصال این شبکه به مرکز راهور در شهرک آزمایش کنترل تخلفات در مرکز برای فرماندهان نیز امکان‌پذیر می‌شود.»

400 هزار: بنا به گفته یک عضو انجمن آلزایمر ایران، 300 تا 400 هزار نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر هستند و به طور کلی 30 میلیون نفر از بیماری آلزایمر رنج می‌برند.

معصومه صالحی در گفتگو با فارس، با  اشاره به این که بیشتر افراد مبتلا به آلزایمر در سنین بالای 65 سال هستند، افزود: «تا به حال بیش از 2500 بیمار مبتلا به آلزایمر به این انجمن مراجعه کرده‌اند که تعداد اندکی از این افراد در سنین زیر 60 سال هستند.» به گفته او 1600 نفر تحت پوشش این انجمن قرار دارند.

429: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از تحویل 429 مدرسه به دانش‌ آموزان سراسر کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی رییسی همچنین با اعلام این که هم‌اکنون 450 هزار کلاس درس با 51 میلیون مترمربع زیربنا به عنوان فضای آموزشی در کشور وجود دارد، گفت: «در مجموع در سال 87، چهار هزار و 857 پروژه با 22 هزار و 697 کلاس درس و زیربنای حدود 3/5 میلیون مترمربع در سراسر کشور تحویل خواهد شد.»

5 هزار: رییس اداره نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که 5 هزار بازرس بهداشتی بر تهیه و توزیع مواد غذایی رستوران‌های بین‌راهی در ایام نوروز نظارت می‌کنند.

دکتر رضا غلامی در گفتگو با ایرنا با بیان این که مسافران نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی شهرهای مربوطه گزارش دهند، اظهار داشت: «تلفن گویای 09678 در این خصوص راه‌اندازی شده تا مردم شکایات خود را مطرح کنند.»
او همچنین گفت در سال گذشته 12هزار واحد تهیه و توزیع مواد غذایی از لحاظ عدم رعایت بهداشت متخلف شناخته شده و به دادگاه معرفی شده‌اند.

100: وزارت بهداشت و وزارت کشور ژاپن طی بیانیه‌ای اعلام کردند که یک روز را به عنوان روز ملی «صد ساله‌ها» در این کشور اختصاص می‌دهند.

به گزارش رویترز، بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال ژاپن، در سال گذشته میلادی، 19 هزار و 79 نفر در سراسر کشور به سن 100 سالگی رسیده و این میزان در مقایسه با کشورهای دیگر در آسیا رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل وزارت بهداشت و وزارت کشور ژاپن تصمیم دارند روز 15 سپتامبر را به عنوان روز ملی صد ساله‌ها اعلام کنند. نزدیک به 36 هزار و 436 فرد بالای 100 سال در جمعیت 127 میلیون و 800 هزار نفری ژاپن زندگی می‌کنند و سالانه تعدادشان افزایش می‌یابد.

8: اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت - IUCN- طی بیانیه‌ای از تمامی ساکنین زمین خواست چراغ‌های خود را برای بزرگداشت «ساعت زمین» در 28 مارس (8 فروردین 1388) برای یک ساعت خاموش کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از IUCN، هدف این برنامه که اولین بار توسط صندوق جهانی حفاظت از حیات وحش - WWF- برنامه‌ریزی شد، این است که دولتمردان، اشخاص و صنایع را در مورد خطرات جدی ناشی از افزایش گرمای زمین هوشیار کند.

براساس اعلام اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، در این روز بیش از یک میلیارد نفر در بیش از یک هزار شهر در کره زمین چراغ‌های خود را خاموش می‌‌کنند تا به کاهش گرمای کره زمین کمک کنند؛ در حقیقت این یک عمل نمادین برای کاهش گرمای کره زمین تلقی می‌‌شود.

××× 

غلامحسین زمان‌آبادی، رئیس واحد صدور آرم طرح ترافیک ‌سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران: آرم‌های جدید تردد در محدوده طرح ترافیک، قبل از آغاز سال جدید فاقد اعتبار است. / فارس

ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی موفق به شناسایی و انهدام باند تولید و توزیع داروهای تقلبی ترک اعتیاد، کپسول‌های لاغری و انواع کرم‌های موضعی که تحت عنوان شرکت پارامیس، آنجل و انرژی در شهرستان کرج فعالیت داشتند، شدند. / ایلنا

 ابوالقاسم شمس، مدیر دبیرخانه هیئت واگذاری سهام عدالت از واگذاری سهام عدالت زنان سرپرست خانوار ظرف 2 ماه آینده خبر داد. / فارس

 مدیر دفتر پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور: جمعی از خانواده‌های متوفیان ناشی از آلودگی هوا با حضور در دادستانی کل کشور خواستار بررسی علت فوت بستگان خود شده‌اند. / مهر

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران: برای کمک به مسافربرهای شخصی ساماندهی شده، مهلت تبدیل این خودروها به تاکسی برای آخرین بار تمدید شده و با پایان این فرصت کارت سوخت این مسافربرها باطل می‌شود و نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد خواهد کرد. / فارس

 قائم مقام رییس پلیس راهور تهران از جمع آوری 99 درصد موانع فیزیکی موجود درحریم حاشیه‌ای خیابان‌های شهر تهران خبرداد ./ ایرنا

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =