مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گفت : برندسازی واحدهای تولیدی صنایع کشاورزی استان باید مورد توجه ویژه تولید کنندگان قرارگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان ، مهندس طهمورث فتاحی افزود : ایجاد یک برند ایجاد یک مسئولیت اجتماعی میان تولیدکنندگان و همه مصرف کنندگان است، بنابراین تولید کننده ای که برند ایجاد می کندمسئولیت بخشی ازفرهنگ اجتماعی جامعه را در ارتباط با مصرف یک محصول به عهده دارد

وی اظهار داشت: باید بپذیریم که یکی از ابزارهای شناخت مصرف کنندگان از یک محصول، جاذبه یا خدمت، چیزهایی است که از قبل در مورد آن در ذهن دارند و به اصطلاح ملکه‌ ذهن‌شان شده است.

مدیرصنایع کشاورزی استان اضافه کرد: برند یافته های علمی و تحقیقاتی یک مجموعه خلاق در مورد یک کالا و ایجاد هویت بخشی به آن کالا است، هویتی که تعهد دائمی برای تولیدکننده آن کالا بوجود می آوردو معتبر بودن برند یک کالا باعث می شود مردم بدون توجه به قیمت تمام شده آن کالا، آن را خریداری کنند.

فتاحی با بیان اینکه همه مسئولان بر افزایش صادرات غیرنفتی و جایگزینی محصولات غیرنفتی به جای نفت در کشور تأکید می کنند، به نقش برند در توسعه فضای تولید اشاره داشت و بیان کرد: برندسازی راهی برای ایجاد فضای کسب و کاروخروج از رکود و تلاشی برای دانش بنیان بودن و تحقیقات ورشدو توسعه بیشتر است .

مدیرصنایع کشاورزی استان با اشاره به اینکه در جوامع روستایی و عشایری استان بخشی از زندگی مردم آمیخته با محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی است، تصریح کرد: تا زمانی که در این حوزه استانداردسازی و نمونه‌هایمان را معرفی نکنیم نمی‌توانیم توفیقی در این زمینه داشته باشیم. وی افزود: متاسفانه در حوزه‌ برندسازی درچهارمحال وبختیاری ازهمه توانمندیها ی موجود استفاده نشده است

فتاحی تصریح کرد: در همین زمینه زمانی می‌توانیم به اهداف‌مان برسیم که همه‌ الزامات این پروسه اعم از تولید محصول، استانداردسازی، معرفی و عرضه‌ آنها در نظر گرفته شود.وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر در فضای بازرگانی ایران بحث برند بسیار مطرح شده اما متاسفانه بسیاری آن را با نام تجاری اشتباه می‌گیرند و دلیل آن عدم آموزش تخصصی در این حوزه است.

وی گفت :باید مسئولان وتشکلها ی عرصه تولید برای رفع این مشکل کارگروهی ایجاد کنند تا بتوانیم راهکارهای مناسب برای رفع این نیاز ارائه شود زیراکه برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسب‌وکار‌های بزرگ اهمیت دارد.

 

کد خبر 502332

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار