۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

ایسنا نوشت: جان کری در ریاض با مخالفان سوریه به بررسی حل و فصل درگیری‌های سوری و مذاکرات ژنو پرداخت.


به گزارش روزنامه عکاظ عربستان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا با اعضای هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوریه به ریاست ریاض حجاب دیدار کرد و به بررسی مذاکرات آتی تحت نظارت سازمان ملل درباره انتقال سیاسی در سوریه پرداخت و هر دو بر لزوم تعجیل در پایان دادن به خشونت‌ها تاکید کردند.

کری عنوان داشت که باید اهمیت حمایتی که از گروه بین‌المللی حمایت از سوریه در دیدارهای وین و نیویورک و بعد قطعنامه 2254 شده، حفظ شود.

برخی منابع در مخالفان سوریه اعلام کردند که حجاب "بی‌اعتمادی مخالفان به دولت اسد و روسیه" را با کری در میان گذاشت.

گروه‌های درگیر در سوریه با ائتلاف مخالفان سوریه سندی را به امضا رسانده و عناصر اصلی راه حل سیاسی و چارچوبی را که با آن می‌توان مذاکرات را آغاز کرد، تعیین کردند.

در بیانیه مشترکی که از سوی گروه‌های درگیر و جناح‌های سیاسی مخالف سوری منتشر شده و 54 گروه نظامی و سیاسی آن را امضا کرده‌اند، سازمان ملل و جامعه جهانی به دلیل عدم پایبندی دولت دمشق به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، مسئول ادامه محاصره، گرسنگی و بمباران شهروندان دانسته شدند.

منذر ماخوس، سفیر ائتلاف مخالفان در پاریس نیز گفت موضع آمریکا در قبال بحران سوریه شاهد یک عقب‌نشینی ترسناک است.

او به شبکه الجزیره گفت: جان کری در داووس گفت که حل بحران سوریه جز با توافق بر سر دولت وحدت ملی ممکن نخواهد بود. آمریکا با ایران و روسیه هم عقیده شده است. کری گفته است که مخالفان باید براساس شروط مطرح شده به ژنو بروند و الا حمایت هم‌پیمانان خود را از دست خواهند داد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =