معاون استاندار البرز: صادرات بیش از 100 نوع کالا از البرز به خارج از کشور

معاون استاندار البرز گفت: بیش از 100 نوع کالا از استان البرز به خارج از کشور صادر می‌شود.

مهرداد تیموری/ خبرآنلاین - البرز، عباد اله کامکار در نشست فعالان اقتصادی لهستان و استان البرز، با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز در زمینه‌های اقتصادی اظهار داشت: استان البرز نزدیک‌ترین استان به پایتخت کشور و یکی از استان‌های پیشتاز در علم و فناوری است.
وی افزود: بسیاری از تولیدات فناورانه کشور در استان البرز صورت می‌گیرد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص استان البرز، تأکید کرد: استان البرز در مسیر اتصال یازده استان کشور از شرق به غرب و به‌خصوص به پایتخت قرارداد که این امر نشان از پتانسیل این استان در زمینه حمل‌ونقل کالا است.
وی با بیان اینکه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان البرز در بحث تولیدات و صادرات به کشورهای دیگر بسیار قابل‌توجه است، گفت: بیش از 100 نوع از تولیدات استان البرز به کشورهای مختلف جهان در قالب برندهای خاص صادر می‌شود.
کامکار تأکید کرد: علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای توسعه‌یافته جهان هستیم و به همین منظور شاهد حضور هیئت‌های اقتصادی خارجی در استان البرز هستیم.
لازم به ذکر است، هیئت 17 نفره تجاری بازرگانی لهستان متشکل از مسئولان و کارشناسان شرکت‌های مکمل‌های غذایی، تولیدکنندگان گوشت و مرغ، سیستم تعاملی و آی . تی، دکوراسیون، تولید حصیر فولادی، کمپرسور، تولید روغن جلا، ساخت دستگاه پمپاژ نفت و غیره برای مشارکت در سرمایه‌گذاری همچنین بررسی راه‌های همکاری و توسعه اقتصادی مشترک وارد استان البرز شد. در پایان این نشست قراردادی بین دو اتاق بازرگانی استان البرز و کشور لهستان برای همکاری منعقد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =