ایسنا نوشت: سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که نیروهای مسلح آمریکایی هیچ فرودگاهی را در سوریه تحت کنترل خود در نیاورده‌اند.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص گزارش داد نیروهای ویژه آمریکایی پایگاه هوایی خود را در شمال شرق سوریه برای بهبود مبارزه ائتلاف علیه داعش گسترش می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، پاتریک رایدر، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: نیروهای مرکزی ما هیچ فرودگاهی را در سوریه تحت تصرف خود درنیاورده‌اند و پایگاه ما و تعداد نیروهای ما همچنان محدود است و هیچ تغییری در حجم یا ماموریت نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه رخ نداده است.

این اظهارات این مقام آمریکایی پس از نشت اخباری مبنی بر این امر مطرح شد که آمریکا اولین پایگاه هوایی را در خاک سوریه در منطقه رمیلان مجهز کرده است.

رایدر گفت: نیروهای ما در سوریه در راستای اجرای ماموریت‌هایی که پیشتر اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا آنها را اعلام کرد، عمل می‌کنند. نیروهای ما در سوریه به صورت مداوم به دنبال راه‌های ارتقای کارآمدی کمک‌ رسانی‌های نظامی و فایده بخش بودن عملیات برای نجات نیروها هستند و اخباری مبنی بر کنترل ما بر فرودگاهی در سوریه هیچ صحتی ندارد.

در همین حال، طلال سلو، سخنگوی نیروهای "سوریه دموکرات" در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تبدیل فرودگاه رمیلان به یک پایگاه آمریکایی را تکذیب کرد.

پیشتر، یک منبع نظامی سوری در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در روز یک شنبه گفت که آمریکایی‌ها "پایگاهی نظامی" را در منطقه‌ای به نام ابو حجر در جنوب رمیلان (حومه شمال شرقی حسکه) از بیش از سه ماه قبل تجهیز می‌کنند و ده‌ها کارشناس آمریکایی با مشارکت یگان‌های حمایت مردمی کرد در مجهز کردن این پایگاه نظامی مشارکت دارند و تقریبا این پایگاه آماده بهره برداری شده است.

طبق گفته این منبع نظامی، این پایگاه آماده پذیرش هلیکوپترها و هواپیماهای ترابری است و طول باندهای آن به 2700 متر می‌رسد و این پایگاه آمادگی این را دارد که به محل فرود هواپیماهای متعددی که حامل تجهیزات و مهمات هستند، تبدیل شود.

وی به این امر اشاره کرد که هیچ جنگنده‌ای تاکنون در این پایگاه مستقر نشده است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع امنیتی سوری تاکید کرد که نیروهای ویژه و مستشاران آمریکایی از فرودگاه رمیلان به عنوان مقر خود استفاده می‌کنند و بالگردها، آنها را از این فرودگاه به جبهه‌های درگیر انتقال می‌دهد.

منابع در ارتش سوریه و منابع امنیتی نیز اعلام کردند که فعالیت‌ها در پایگاه رمیلان در استان حسکه از سوی 100 مستشار آمریکایی و نیروهایی کرد (YPG) صورت می‌گیرد.

مسئولان آمریکایی اخیرا اعلام کردند که نیروهای ویژه‌ای به سوریه و عراق برای مشارکت در اجرای عملیات مشخصی علیه داعش فرستاده‌اند.

در همین حال، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که نیروهای ویژه‌ای از ارتش آمریکا پایگاه هوایی خود را در شمال شرق سوریه برای بهبود مبارزه ائتلاف علیه داعش گسترش می‌دهند.

این روزنامه گزارش داد که قرار است این پایگاه هوایی از سوی هلیکوپترها و هواپیماهای ترابری مورد استفاده قرار بگیرد و طول باند فرود این فرودگاه به 2/7 کیلومتر می‌رسد و در حال حاضر نیروها برای گسترش فضا و ساخت ساختمان‌هایی که امکان فرود سلاح و مهمات در این فرودگاه را فراهم می‌کند، عمل می‌کنند.

هاآرتص اعلام کرد که پنتاگون به این گزارش پاسخ نداده و اعلام کرده است که هیچ پایگاه هوایی در سوریه تحت کنترل آمریکا نیست.

نیروهایی در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکایی به صورت مداوم برای تغییرات لجستیکی و انسانی عمل می‌کنند.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =