خانواده، مهمترین مرکز مقابله باتهاجم فرهنگی دشمن است

فرمانده انتظامی استان با بیان این که مدرسه به عنوان رکن اساسی در تعلیم و تربیت است، گفت: کانون خانواده مهمترین مرکز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به حساب می آید.

به گزارش خبرآنلاین، سردار "عليرضا صالحي" در "جمع اولياء و مربيان دبستان فرهنگيان شهيد بيگلي" گفت: کانون خانواده مهمترين مرکز مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن است و خانه اولين و با ثبات ترين محيطي است که در رشد شخصيت افراد تاثير مستقيمي دارد و زمينه رشد و پيشرفت فرزندان را فراهم مي كند.

وي افزود: امروز دشمنان ايران اسلامي با استفاده از تهاجم فرهنگي، فرزندان ما را هدف مقاصد شوم خود قرار داده اند و قصد ضربه زدن به نهاد و رکن اصلي خانواده را دارند و در اين ميان افزايش آگاهي و بصيرت خانواده سد محکمي در مقابل حربه شوم آن ها خواهد بود و امروزه بصيرت و آگاهي رمز موفقيت در مقابل خطرات موجود در جامعه است.

صالحي گفت: آن چه كه ما امروزه بايد به آن توجه كنيم موضوع تربيت فرزندان است. هر دوره اي از مراحل رشد و تكامل فرزندان و نوع رفتار و تربيت در لايه هاي مختلف زندگي بايد متفاوت باشد؛ استعداد، علايق، انگيزه، انتخاب رشته تحصيلي و اميد به تحصيل فرزندان بايد در تمامي مراحل زندگي مورد توجه باشد.

فرمانده انتظامي استان زنجان بيان کرد: خانه و مدرسه دو محيط براي رشد فرزندان هستند که تاثير اعضاي خانواده بر فرزندان بيشتر از محيط است و در ميان اعضاي خانواده، فرزندان از پدر بيشتر تاثير مي گيرند و به نوعي پدران بيشترين نقش تربيتي را بر فرزندان دارند ضمن اين که استعدادها در فضاي خانه و مدرسه شكوفا مي شود.

وي با بيان اين كه والدين نقش اساسي در تربيت فرزندان دارند، خاطرنشان كرد: والدين بايد کودکان را بين مسئوليت هاي ناچيز و مسئوليت هاي سنگين به تلاش و تکاپو وا دارند. به عبارت ديگر والدين بايد کودکان را از انجام مسئوليت هاي اندک به مسئوليت هاي بزرگتر و سنگين تر به نرمي و آرامش آن چنان سوق دهند که کودک احساس خستگي، ترس و اضطراب نکند.

صالحي با تاكيد بر اين كه والدين در رابطه با مسائل فرهنگي فرزندان خود نيز اهتمام بيشتري داشته باشند، اظهار داشت: امروز نظام سلطه با اتخاذ رويکردي عليه جمهوري اسلامي ايران تلاش کرده تا ابتدا با ايجاد تغيير نگرش در اعتقادات، باورها، ارزش ها و هنجارها، تغيير در رفتار فرزندان ما را پياده سازي کند تا بتواند ساختار سياسي و حاکميتي را تغيير دهد.

فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اين که فضاي دانشگاه ها و مدارس هدف هجمه دشمنان قرار گرفته است، گفت: مهمترين مصاديق جنگ نرم در محيط هاي علمي و فرهنگي، ترويج روحيه ابتذال و بي بندباري به جاي فضاي تحقيق و پژوهش است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =