مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری جشن موسیقی در ایام مبارک دهه فجر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سید موسی حسینی کاشانی ظهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به برنامه های در نظرگرفته شده برای ایام مبارک دهه فجر که توسط این اداره کل پیش بینی شده، اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین این برنامه ها برگزاری جشن موسیقی است که هفت گروه موسیقی در این جشن به اجرا خواهند پرداخت.
وی اظهار داشت: این جشن از ١٥ لغایت ٢٠ بهمن ماه در دو سالن سیروس صابر و سینما تئاتر ارشاد کرج برگزار می شود.
وی گروه های موسیقی شرکت کننده در این جشن را شامل صائب با اجرای سنتی، مدرس با اجرای پاپ، محمد علیزاده با اجرای پاپ، بیقرار با اجرای محلی و فیلارمونیک با اجرای کلاسیک برشمرد.
مهندس حسینی کاشانی در ادامه به دیگر برنامه های درنظرگرفته شده برای این ایام اشاره کرد و گفت: در ایام مبارک دهه فجر هر ساله شاهد پنج جشنواره کشوری هستیم که بعضی از آن ها در استان ها نیز اجرا می شود که نخستین آن ها جشنواره تئاتر فجر استانی است که در البرز برگزار و در تهران نیز سه اثر از البرز نیز شرکت داده شده اند.
وی به احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز در البرز اشاره کرد و بیان داشت: به احتمال زیاد البرز جزو یکی دو استان برگزار کننده این جشنواره همزمان با تهران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به دیگر برنامه ها اشاره کرد و گفت: در ایام مبارک دهه فجر شاهد برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی انجمن خوشنویسان استان با موضوع آثار قرآنی از ١٧ بهمن ماه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج خواهیم بود.
وی همچنین برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی آموزشگاه های استان را از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود: این نمایشگاه در دو زمان ١٣ بهمن ماه و ٣٠ بهمن ماه در دو مکان نگارخانه فجر اداره کل و نگارخانه سیروس قائم مقامی برگزار می شود.
مهندس حسینی کاشانی ادامه داد: همایش انجمن خوشنویسی نیز ١٧ بهمن ماه در سالن نژاد فلاح با سخنرانی استاد امیرخانی و نکوداشت زنده یاد استاد بیژن توحیدی برگزار می شود.
وی همچنین برگزاری جشن انقلاب از ١١ تا ٢٤ بهمن ماه را یکی دیگر از برنامه های شاخص در این دهه عنوان کرد و گفت: این جشن هر شب در تالار شهیدان نژاد فلاح با حضور هنرمندان کشوری و استانی به صورت رایگان اجرا می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =