ایسنا به نقل از عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نوشت: در صورتی‌که خودروسازان داخلی اقدامات اساسی برای انتقال تکنولوژی و توسعه محصول انجام ندهد خودروسازان چینی می‌توانند ظرف چند سال آینده بازار خودروی ایران را فتح کنند.

شهرام آزادی اظهار کرد: هم‌اکنون صنعت خودروی چین به سطحی رسیده که امکان تولید خودرو با کیفیت نسبی را دارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان چینی از نظر کیفیت و فن‌آوری هنوز از خودروسازان اروپایی و آمریکایی عقب‌تر هستند، خاطرنشان کرد: با این حال با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم خودروسازان چینی، پیش‌بینی می‌شود ظرف سه تا چهار سال آینده چینی‌ها سطح کیفی محصولاتشان را به حدی برسانند که بتوانند وارد بازار اروپا و آمریکا شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بنابراین با توجه به پیشرفت‌های اخیر صنعت خودروی چین مناسب است که در نوع روابط با خودروسازان چینی تجدیدنظر و نسبت به همکاری تکنولوژیکی و انتقال فن‌آوری از این کشور اقدام شود.

وی افزود: در غیر این صورت با ادامه روند واردات خودروهای آماده و مونتاژی چینی به کشور، ظرف چند سال‌ آینده شاهد فتح بازار خودروی ایران از سوی این شرکتها خواهیم بود.

آزادی با بیان اینکه خودروسازان داخلی در همکاری با خودروسازان اروپایی باید نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند، تصریح کرد: البته نباید مانند گذشته بازار خودروی کشور را در اختیار خودروسازان اروپایی قرار داد بدون آنکه انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    33 13
    چی میگب،قول میدم تنها مشتری های خودرو های چینی کشور های افریقایی نظیر گامبیا و زامبیا هستند
  • محمد IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    33 11
    کجای دنیا خودرو چینی سوار می شن حتی چینی ها هم خودرو چینی نمی خرند .
  • رجایی A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    10 8
    وقتی آمریکا سخت گیرانه ترین استانداردهای خودرو را در دنیا دارد و محصولات چینی استانداردهای یورو4 و از سال گذشته تقریبا تمام محصولاتشون یورو5 را گرفته و ماشینی همچون جیلی و jac s5 حتی استانداردهای عبور در بزرگراه های آمریکا را میگیرد یعنی عامه مردم و مسوولین در خواب خرگوشی بسر میبرند. بله اگر آفریقایی ها محصولات چینی را سوار میشوند واسه اینه که میفهمند و از ما بالاتر و جلوترند .ما را از آفریقا هم عقب تر انداختند این دو خودرو ساز داخلی.متاسفم
  • رجایی A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    12 10
    شما سن و سالتون قد نمیده.سال 85 زمانی که زاگرس خودرو از زیر مجموعه های شرکت اخشان ،پروتون و gen2 را در خط تولید قرار داد ایران خودرو و سایپا چنان بلایی سر این خودروساز آوردن که تعطیل شد.چرا؟؟ چون محصول به روز با قیمتی پایین تر از محصولات آنها روانه بازار کرده بود.بعدها به دلیل مشکلات مالی که برای زاگرس خودرو در اثر تعطیل شدن بوجود آمد شرکت سایپا خط رنگ این کارخانه را اجاره کرد که تازه بابت آن پولی هم به زاگرس خودرو نداد در واقع کشید بالا.شما مافیای قدرت را بشناس اونوقت گاری چینی هم سوار میشی
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    3 0
    چین می‌تواند بازار خودروی ایران را فتح کند با توجه به فرصت پیش امده برای جبران نواقص و ضررهایی که تا کنون مردم این مملکت تحمل کردهاند وبا درایت و کاردانی و شجاعت این دوران سخت را در حال پشت سر گذاردن هستند .این جمله و شاید ایده یکی از سخیف ترین ایده هاییست که برای آینده مردم وصنعت خودرو سازی این مرزو بوم میتوان متصور شد.با این همه ثروت ،جوانان فنی و اهل کار و فعالیت،عرضه و توانایی که در خودمان سراغ داریم.حیف است که صنعت خودرو ما باز فقط دنبال کهنه کاری و لوازم فروشی باشد وبازار را به دست بیگانه اونهم از نوع چینی بسپاریم.نه هرگز