۰ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

ایسنا نوشت: پلیس اروپا موسوم به یوروپل در گزارشی آورده است،‌ داعش توانایی این را دارد که دست به حمله‌ای جهانی بزند و کشتار پاریس نشان داد که این گروه تروریستی می‌تواند تمرکز بیشتری در حمله به اروپا داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، راب وینرایت،‌ رییس آژانس پلیس اروپا در جریان یک نشست خبری گفت، داعش توانایی روش جدید عملیاتی و ضربتی را برای انجام کمیپنی از حملات گسترده تروریستی در سطح جهانی به ویژه اروپا دارد.

وی ادامه داد: داعش تمایل و توانایی برای انجام حملات بعدی و بیشتر در اروپا را دارد و مقام‌های تمامی کشورها برای جلوگیری از وقوع چنین حملاتی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

این مقام مسئول یوروپل یافته‌هایی را رو کرد که در آنها درباره گزارش جدید این آژانس از تغییرات مربوط به چگونگی عملیات این گروه تروریستی مطالبی آمده است. این گزارش با راه اندازی مرکز جدید مقابله با تروریسم این آژانس در لاهه منتشر شده است.

داعش که مسئولیت حملات تروریستی 13 نوامبر 2015 پاریس را برعهده گرفته در ویدئویی که روز یکشنبه پخش شد نشان داده که 9 تن از شبه نظامیان آن کشورهای ائتلاف ضد داعش را که یکی از آنها انگلیس است،‌ به انجام حملات تروریستی تهدید می‌کنند.

در گزارش یوروپل آمده است: داعش در حال آماده شدن برای انجام حملات بیشتر تروریستی شامل حملاتی به شکل بمبئی است تا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به ویژه فرانسه آنها را انجام دهد. این حملات به ویژه قرار است اهداف نرم را هدف قرار دهند چون تاثیرگذاری آنها بیشتر است. هر دو حمله تروریستی در پاریس و بمب گذاری هواپیمای خطوط هوایی روسیه نشان از تغییر استراتژی داعش به سمت اهداف جهانی دارد.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: داعش فرماندهی اقدام خارجی خود را که به آموزش نیروهای ویژه برای انجام حملات گسترده و بین‌المللی می پردازند، گسترش داده است.

اما این گزارش نگرانی‌ها درباره این مساله که شبه نظامیان داعش خودشان را با خیل عظیم پناهجویان به داخل اروپا وارد می‌کنند، کم اهمیت شمرده و در ادامه آورده است: شواهدی مستدل درباره این مساله وجود ندارد.

رییس آژانس پلیس اروپا گفت: یکی از وظایف اصلی مرکز جدید مقابله با تروریسم یوروپل در لاهه جمع آوری جزئیات 5000 اروپایی است که به عراق و سوریه رفته‌اند تا در کنار داعش بجنگند. ما در حال حاضر جزئیات مربوط به 3700 تن از این افراد را در مناطق درگیر به دست آورده‌ایم اما باید همکاری بیشتری با مرکز جدید مقابله با تروریسم یوروپل در لاهه انجام دهیم.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =