به دلیل عدم همپایی لبنان با موضع خصمانه عربستان و امارات درخصوص رخدادهای صورت گرفته در مقابل سفارت عربستان در تهران؛ ریاض و ابوظبی درصدد اتخاذ مواضعی تلافی جویانه علیه لبنان هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، در سایه مناقشات جاری در مورد موضع لبنان که جبران باسیل، وزیر خارجه این کشور در اتحادیه عرب نسبت به اتفاقات رخ داده در مقابل سفارت عربستان در ایران مطرح کرد، منابع سیاسی و دیپلماتیک در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کردند که احتمال می‌رود عربستان و امارات تحریم‌هایی را علیه لبنان اعمال کنند که ظرف چند روز آتی علیه لبنان اجرایی می‌شود.

این منابع سیاسی و دیپلماتیک اعلام کردند، طبق اطلاعاتی که مطرح است، واکنش عربستان تنها به تعلیق هدیه یک میلیارد دلاری که برای تقویت نیروهای دستگاه‌های نظامی و امنیتی لبنان در مقابله با تروریسم اختصاص داده بود، خلاصه نمی‌شود، بلکه چه بسا در ساعات آتی تدابیر شدیدتری علیه لبنان اعلام شود.

طبق اطلاعات منتشر شده، فهرست‌هایی از سوی این کشورها در حال تدوین است تا به افرادی از لبنان که در این کشورها هستند، ابلاغ شود که محل کار خود را ترک کنند، چراکه آنها افراد مطلوبی به شمار آورده نشده‌اند.

بر اساس این داده‌ها، بعید نیست که این تصمیم‌ها به بلوکه کردن دو سپرده مالی که در بانکی در لبنان از دهه‌ها قبل از سوی عربستان و امارات نهاده شده است، کشیده شود.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    3 4
    من تا حالا واقعا فکر نمیکردن عربستان اینقدر نفوذ داشته باشه تو دنیا.هر جا هست یک وزنه شده.
  • ناشناس A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 0
    هدیه یک میلیارد دلاری رشوه ای بود که عربستان بابت ماجرای حمله تروریستی دو سال پیش به سفارت ایران با عاملیت یک فرد سعودی که توسط ارتش لبنان بازداشت و سپس بطرز مشکوکی درگذشت بایستی پرداخت میکرد و حداقل مردانگی این است که به وعده خود وفا کند
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    امارات اولین کسیِ که با دشمنیِ با ایران ریقش در میاد حالا ببینید, از اونبدتر عربستانم که فرو بریزه دیگه این امارات فسقلیِ بی هوادار میشه بچه موشی که تو اسمان صحرای بی پناهگاه عقاب بالا سرش میچرخه
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 2
    اقای ناشناس اونوقت پول ارژانتینو کی بده؟