رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با آغاز دهه فجر مسابقات شطرنج اُپِن استانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

علی‌حسین نظری با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر مسابقات شطرنج استانی در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: شطرنج‌بازان سراسر استان می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
وی تعداد شطرنج‌بازان استان را 300 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد شطرنج ‌باز 130 نفر از بانوان و 170 نفر از آقایان هستند.
رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هئیت شطرنج در سراسر استان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: برای برگزاری مسابقات شطرنج از دیگر شهرستان‌ها دعوت شده است.
نظری با اشاره به برگزاری مسابقات جام دانش‌آموزی در استان خاطر نشان کرد: این مسابقه امسال برای نخستین بار در استان با حضور دانش‌آموزان برگزار شد.
وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ویژه مربیان و شطرنج‌بازان برگزار می‌شود، گفت: برای شطرنج بازان 4 دوره 2 ماهه برگزار می‌شود که پس از هر دوره همایش پایان دوره و گواهی صادر می‌شود.
رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی لیگ شطرنج در استان خبر داد و تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 بهمن‌ماه می‌توانند برای ورود به لیگ ثبت نام کنند.
نظری با اشاره به کمبود منابع مالی و فضای ورزشی در استان ادامه داد: فعالیت بخش خصوصی در ورزش شطرنج باید پررنگ‌تر شود چرا که این ورزش نیازمند حمایت مسئولان و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه سالن شطرنج در شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد احداث می‌شود، افزود: این سالن ورزشی توسط خیر هفشجانی ساخته می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =