امام جمعه بیرجند: شورای عالی مساجد خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

تسنیم نوشت ، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند از راه‌اندازی شورای عالی مساجد استان در آینده خبر داد و گفت: تمامی ادارات دخیل در امور مساجد،‌ عضو این شورا خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی در دیدار با اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی اظهار داشت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر باید وصیت نامه امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری گفتمان‌سازی شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شورای عالی مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: در این شورا اعضایَ کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان، عضو شورای عالی مساجد استان نیز خواهند بود.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه باید نشاط و شادی واقعی را از طریق مختلف به جامعه تزریق کرد، افزود: دهه مبارک فجر یادآور رشادت‌ها، محبت‌ها، پاکی‌ها، غیرت‌ها و دمیده شدن یک روح در کالبد ملت بزرگ ایران است.

رضایی تأکید کرد: دشمن در پسابرجام به دنبال وارد کردن فرهنگ خود به این کشور است تا مردم ایران را مصرفی بار بیاورد و در این راستا ایران باید به کشور صادرکننده تبدیل شود.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی نیز از اجرای 200 برنامه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر به همت اعضای ستاد کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان خبر داد.

وی با بیان اینکه 5 یادواره شهدای انقلاب در کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان برگزار می‌شود، افزود: همچنین تجلیل از فعالان قرآنی استان، آغاز اجرای طرح جوانه‌های نور، برگزاری محافل انس با قرآن، تفسیر موضوعی آیات قرآنی و برگزاری جشنواره مسجد پایگاه انقلاب اسلامی در بخش خاطره نویسی انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار این نهاد است.

وی تصریح کرد: همچنین مراسم تکریم و نکوداشت بزرگان و عالمان برجسته فعال انقلابی، برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی انقلاب، برگزاری شب شعر انقلاب، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با 3 خانواده شهید نیز از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی گفت: در این ایام 37 کانون فرهنگی هنری در سطح استان افتتاح می‌شود.

سبزه کار همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ائمه جماعت به همت ستاد اقامه نماز، اقامه نماز شکر و نورافشانی در شب 22 بهمن، برگزاری جشن انقلاب به همت شهرداری بیرجند در پارک توحید، کارگاه آموزشی ائمه جماعات هیئت امنا و خدام از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد را نیز از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس 11 شب 11 مسجد با عنوان «بصیرت انقلابی» با همکاری اعضای کمیته مساجد از سوی اداره کل اوقاف استان در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =