به گزارش تسنیم،نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با بیان اینکه طبق اظهارات معاون پارلمانی سخنگوی دولت راه‌اندازی تونل هشتگرد – طالقان با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان میسر نیست، گفت: با رئیس کمسیون بودجه مجلس صحبت‌هایی شده تا این پروژه در ردیف بودجه ملی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مفید کیائی‌نژاد ، با اشاره به اینکه پیگیری‌های فراوانی در راستای رفع مشکلات موجود بخش گازرسانی به شهرستان طالقان صورت گرفته است، اظهار داشت: با انتقال و روشن شدن شعله گاز در طالقان شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهر به این منطقه می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه گذراندن زمستان برای مردم این منطقه بسیار سخت است و جمعیت این منطقه را همواره با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌کند، افزود: روز 19‌شهریور در مراسم سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی مشکلات این منطقه با مسئول دفتر رئیس جمهور در میان گذاشته شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با بیان اینکه مشکلات راه و گاز شهرستان طالقان از جمله مباحث مطرح شده در جلسه با مسئول دفتر رئیس‌جمهور بود، خاطرنشان کرد: در رابطه با وضعیت راه طالقان اعلام شد دولت در شرایط کنونی امکان پرداخت 40 میلیارد تومان هزینه مورد نیاز برای احداث راه هشتگرد - طالقان را ندارد و به مرور زمان تزریقات مالی انجام می‌شود.

وی گفت: بنا بود نخستین شعله گاز شهرستان طالقان در سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی در این منطقه روشن شود که متاسفانه میسر نشد، در این باره نیز صحبت‌هایی توسط بنده با وزیر نفت صورت گرفت و درخواستی مبنی بر تسریع در اجرایی شدن روند گازرسانی به شهرستان طالقان مطرح شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کیائی‌نژاد با بیان اینکه بر این اساس و طبق دستور وزیر نفت بنا شد نخستین شعله گاز شهرستان طالقان در دهه فجر سال جاری روشن و مردم طالقان از این نعمت بهره‌مند شوند، یادآور شد: طبق گزارشات ارائه شده توسط مدیرعامل گاز استان البرز در صورتی که مشکلات احتمالی در این راستا به وجود نیاید نخستین شعله گاز طالقان در میدان شهید فلاحی و دو مدرسه این منطقه روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با رفع مشکلات راه شهرستان طالقان نیز مایوس نشدیم و درصدد هستم در ماه‌های باقی مانده از حضورم در مجلس اقدامات خوبی در این باره انجام دهم، گفت: با معاون پارلمانی سخنگوی دولت در این باره نیز صحبت‌هایی صورت گرفته است.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق اظهارات معاون پارلمانی سخنگوی دولت راه‌اندازی تونل هشتگرد-طالقان با صرف اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای دولت میسر نیست، افزود: در صورت رفع مشکل مالی مسافت این مسیر 50 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با رئیس کمیسیون بودجه مجلس نیز صحبت‌هایی صورت گرفته تا این پروژه در ردیف بودجه ملی قرار گیرد، اظهار داشت: در صورت تحقق این امر سال آینده مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =