ایسنا نوشت: کاخ سفید امروز (یکشنبه) اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه از مسجدی در نزدیکی بالتیمور دیدن و تقاضای بردباری و آزادی مذهبی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نخستین بازدید اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا از یک مسجد در داخل آمریکا خواهد بود و در زمانی صورت می‌گیرد که مسلمانان آمریکا با موجی از احساسات ضد اسلامی مواجه هستند که بخشی از آن را به اظهارات دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی ربط داده‌اند.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت: باراک اوباما به مریلند خواهد رفت تا از مسجد "جامعه اسلامی" بالتیمور دیدن کند و مشارکت‌ مسلمانان آمریکایی در امور کشورمان را ارج نهاده و بار دیگر بر اهمیت آزادی مذهبی تاکید کند.

این مسجد در شهر "کیتنزویل" واقع در غرب بالتیمور قرار دارد.

این مقام کاخ سفید افزود: اوباما با اعضای جامعه اسلامی بالتیمور دیدار و سخنرانی‌هایی را حول محور تاکید بر اهمیت وفادار ماندن به ارزش‌های اصلی کشور، استقبال از هم وطنان آمریکایی، محکوم کردن تعصب و حفاظت از سنت آزادی مذهبی کشورمان ایراد می‌کند.

پس از حملات مرگبار اواخر سال گذشته میلادی در پاریس و سن برناردینو، واقع در ایالت کالیفورنیا که هر دو توسط افراط‌گرایان صورت گرفته بود، ترامپ خواستار ممنوع الورود کردن موقتی مسلمانان به آمریکا شد تا مقامات کشورش از ماجرا سردرآورند.

وی همچنین تاکید کرده که تصاویری را در تلویزیون مشاهده کرده که در آن پس از حمله به مرکز تجارت جهانی در سال 2001 میلادی مسلمانان در نیوجرسی جشن گرفته بودند؛ مساله‌ای که هیچ منبع خبری مستقلی آن را تایید نکرده است.

در بحبوحه انتشار گزارشات این چنینی و افزایش حملات به مسلمانان و مساجد، رهبران مذهبی آمریکا از اوباما خواستند تا از مسجدی بازدید کرده و تقاضای تحمل و بردباری کند؛ درست همان طور که جورج واکر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا چند روز پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی از "مرکز فرهنگی اسلامی" دیدن کرد و گفت: اسلام دین صلح است.

اوباما در سفرهای خارجی خود از مساجد دیدن کرده است اما این اولین بار است که وی قصد دارد از یک مسجد در داخل آمریکا دیدن کند.

جامعه اسلامی بالتیمور در سال 1969 میلادی توسط چندین خانواده ایجاد شد و روز به روز گسترش یافت و در حال حاضر یک مدرسه، یک مهد کودک و یک کلینیک دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =