رئیس دانشگاه آراد اسلامی شهرکرد گفت :در راستای تحقق سیاست های کلی اشتغال و با هدف گسترش همکاری ها و برگزاری دوره های آموزشی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری و دانشکده سما واحد شهرکرد منعقد شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی افزود : دانشگاه آزاد اسلامی تا سال 1404 باید 35درصد تحصیلات تکمیلی 30 درصد لیسانس یا تحصیلات کارشناسی و25 درصد آموزش کاردان یا تکنسین داشته باشد.

به گفته وی : "دانشگاه آزاد شهرکرد دانشگاهی جامع است و بحث توسعه تحصیلات تکمیلی را در دستور کار خود قرار داده است و پرورش کاردان را به دانشکده سما واگذار کرده که در سطح استان گسترش یافته است."

وی از اداره کل فنی و حرفه ای خواست که این توافق نامه را در سطح استان گسترش دهد.

دکتر قاسمی برای تاسیس این مر کز، ساختمان آموزش های ضمن خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی را به اداره کل سازمان فنی و حرفه ای سپرد که این ساختمان دارای دو سالن کنفرانس و کارگاه های مختلفی از جمله جوشکاری و عمران می باشد.

وی ادامه داد: همچنین از کارگاه های دانشگاه نیز می توان در جهت افزایش مهارت های دانشجویان استفاده کرد.

رییس دانشگاه تصریح کرد: این مکان 20 بهمن ماه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهد شد.

در ادامه این نشست معاون دانشگاه و رییس دانشکده سما گفت: نقطه قوت این تفاهم نامه این است که در گذشته دانشجویان برای گذراندن درس کار آموزی یک مکانی را خودشان معرفی می کردند و دوره ی کار آموزی را در آنجا می گذراندند و ممکن بود آن مکان به رشته آنها هیچ ارتباطی نداشته باشد ولی با این تفاهم نامه دانشجویان درس کار آموزی را در اداره ی کل آموزش فنی و حرفه ای در یک ترم یا بیشتر گذرانده شود و پس از پایان دوره، گواهی لازم را دریافت می کنند که این گواهی نشان دهنده آن است که دانشجو حداقل اطلاعات مفهومی مورد نیاز را در دوره کار آموزی خود کسب کرده است.

سید محمود علوی سامانی تصریح کرد: امیدواریم که با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای این راهکار به نتیجه برسد. در ادامه رئیس اداره کل سازمان فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: هدف ما از این تفاهم تربیت افرادی جامع می باشد، منظور از فرد جامع کسی است که هم دانش، بینش و دارای توانایی مهارتی کامل باشد.

محمود تقی پور افزود: اگر جامعه را یک هرم در نظر بگیریم می بایست در راس آن تحصیلات تکمیلی و قائده هرم نیرو تکنسین و کاردان هستند، که این هرم واژگون شده و در راس آن نیروی کاردان قرار گرفته و در قائده آن تحصیلات تکمیلی هستند یعنی در حال حاضر درصد تحصیلات تکمیلی بیشتر از درصد کاردان و تکنسین است.

وی این پیش آمد را یک ضعف دانست و گفت: بیشتر افرادی که تحصیلات تکمیلی دارند افرادی هستند که فقط دارای مدرک بوده ولی متاسفانه برای بازار کار پرورش نیافته اند. تقی پور این اتفاق را یک دغدغه دانست که برای کم کردن این دغدغه آموزش نیروی کار و تربیت افراد شایسته لازم است.

وی تصریح کرد: الویت کار ما این است که بتوانیم در دانشگاه ها حرفه آموزی و آموزش عملی را به دانشجویان آموزش دهیم.

تقی پور افزود: هدفی که ما در این تفاهم نامه داریم این است که فارغ التحصیلان و دانشجویان افرادی باشند ماهر تا علاوه بر دانش به دست آمده از دانشگاه در حوزه عملی و اشتغال هم اطلاعاتی بدست آورند تا با این روند برای کم کردن بیکاران در سطح جامعه تلاش شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =