۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در آستانه روز جهانی تالاب ها اعلام کرد: امسال برای اولین بار حق آبه محیط زیست و پایداری رودخانه زاینده رود در برنامه ریزی توزیع منابع آب از سد زاینده رود تصویب شد و میزان 87 میلیون متر مکعب از حجم آب توزیعی به این بخش اختصاص یافت.

به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان«پاما» ، حمید ظهرابی افزود: براساس این برنامه هر ماه حدود 10 میلیون متر مکعب آب از سد زاینده رود برای پایداری و حفظ اکوسیستم زاینده رود تخصیص می یابد.

وی با تاکید بر اهمیت تالاب گاو خونی، گفت: این حجم آب رها شده در پایین دست شهر اصفهان با دریافت پساب تصفیه خانه جنوب اصفهان به سمت تالاب بین المللی گاوخونی تداوم یافته و از 28 آذرماه گذشته در ایستگاه هیدرومتری شاه کنار در هر ثانیه حدود یک و نیم متر مکعب مخلوطی از آب، پساب تصفیه شده و زهاب های کشاورزی به گاوخونی می ریزد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به نقش مهم مردم برای احیای گاوخونی گفت: نکته مهم حفاظت از حق آبه این تالاب و رودخانه توسط کشاورزان شرق اصفهان است که به صورت گروههای مردمی به صورت شبانه روزی در اطراف رودخانه به گشت زنی پرداخته و از برداشت های غیرمجاز و غیرقانونی در طول مسیر جلوگیری می کنند.

وی یادآور شد که طی روزهای آینده سیستم پایش ایستگاه هیدرومتری شاه کنار که به مرحله بهره برداری رسیده برای پایش کیفی آب ورودی به تالاب افتتاح می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =