معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به مشکلات کردستان در حوزه ارتباطات جاده ای، از طرح های دولت برای توسعه این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، مهندس امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان امروز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به لزوم استفاده مطلوب از فضاهای نوین در زندگی شهری، گفت: مداخله در فضای شهری سنندج خصوصا میدان آزادی با توجه به حساسیت تاریخی آن با مطالعات تخصصی صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه هویت میدان آزادی سنندج در ساخت و سازها نباید دستکاری شود، افزود: در بحث احداث زیرگذر از نظرات مردم و کارشناسان امر استفاده خواهیم کرد و در صورت رضایت مندی شهروندان اجرایی خواهد شد.
قادری با بیان اینکه هیچ طرح عمرانی در کردستان بدون پیوست زیست محیطی اجرایی نمی شود، اظهار داشت: حفظ طبیعت بکر و فضاهای زیست محیطی کردستان از موارد مورد توجه مسئولین استان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: دریاچه زریبار به عنوان خط قرمز ما در ساخت و سازها و طرح های شهرستان مریوان مطرح است و به هیچ عنوان طرحی که کوچکترین زیانی برای ادامه حیات این دریاچه داشته باشد اجرایی نمی شود.


نگاه ویژه دولت به توسعه گردشگری کردستان
وی با اشاره به ظرفیت های گم شده گردشگری در کردستان، گفت: دولت نگاه ویژه ای به مناطق ویژه گردشگری استان خصوصا زریبار، هورامان و آبیدر سنندج دارد و به زودی مطالعات تخصصی در خصوص دریاچه زریوار مریوان انجام می گیرد.
قادری از انجام اقداماتی در مسیر قشلاق ـ گریزه در سنندج برای توسعه گردشگری این شهر خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بافت شهر سنندج توسعه ای منفصل در آینده برای این شهر تصور می شود.
معاون استاندار کردستان به اقدامات حوزه راه اشاره کرد و گفت: با وجود مطالبات میلیاردی پیمانکاران راه سازی در کردستان همچنان نسبت به توسعه مسیرهای جاده ای در کردستان اهتمام داریم و در این خصوص اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
وی به پیشرفت فیزیکی پروژه های کنارگذر سقز، کریدور شمال به جنوب، و مسیر سنندج ـ سقز اشاره کرد و افزود: کردستان از نبود مسیرهای استاندار ارتباطی در حوزه راه رنج می برد و امیدواریم با اختصاص کامل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به کردستان بخشی از این نگرانی کاسته شود.
قادری همچنین از احداث مسیر ترانزیتی سروآباد ـ کامیاران خبر داد و گفت: تکمیل بزرگراه همدان ـ سنندج و مسیر سنندج ـ مریوان از دیگر طرح های در دست اقدام حوزه راه در کردستان است.


چینی ها در کردستان راه آهن می سازند/ پیشرفت 47 درصدی فرودگاه سقز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با ابراز نارضایتی از روند احداث راه آهن همدان به سنندج، به حضور مهندسان چینی برای اتمام این پروژه اشاره کرد و گفت: رایزنی های ما برای احداث هماهنگ مسیر همدان به سنندج و تهران به همدان انجام گرفته و امیدواریم اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه ملی در موعد مقرر واریز شود.
وی به پیشرفت 47 درصدی احداث فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: تا پایان سال مناقصه برای عملیات ساخت برج مراقبت و سالن تزانزیت انجام می گیرد و امیدواریم با مذاکرات انجام شده شاهد افتتاح این پروژه مهم در آینده ای نزیک باشیم.
قادری گفت: در دهه مبارک فجر 307 طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری 3978 میلیارد ریال در کردستان در بخش های آموزشی و ورزشی، رفاه و تامین اجتماعی، عمران شهری و روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، حمل و نقل، گاز و مخابرات به بهره برداری خواهند رسید.
معاون استاندار کردستان در پایان همچنین از بهره برداری 9 طرح صنعتی در شهرستان های بانه، بیجار، سقز، سنندج و کامیاران با آورده 48 میلیارد ریال توسط سرمایه گذاران خبر داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =