این روزها کیش چگونه است؟خیابان های کیش پر است از خودروهای جور واجور.از شورولت اس اس معروف به هلی کوپتر گرفته تا پیکان جوانان قرمز.

پویا دبیری مهر:خیابان های کیش پر است از خودروهای جور واجور.از شورولت اس اس معروف به هلی کوپتر گرفته تا پیکان جوانان قرمز.

تلاقی این دو برای نخستین بار در طول تاریخ جالب است.وقتی ببینی فوود موستانگ شرکت خودرو سازی فورد آمریکا در کنار پراید شرکت خودرو سازی ساپیا دوش به دوش هم در خیابان های شلوغ و پر سر و صدای این روزهای کیش آرام آرام می روند.

خودروهای گران قیمت در سالهای گذشته به مرور وارد کیش شده اند تا ساکنان در این جزیره مرجانی هم بتوانند همتراز با مردم دیگر کشورهای از تولیدات به روز غول های اتومبیل سازی جهان استفاده کنند.

"فورد"،"میتسوبیشی"،"شورولت"،"مزدا"،"هامر" و خودروهای کشورهای جنوب شرقی آسیا،مثل "هیوندای" و "تویوتا" از جمله معروق ترین و مهمترین خودروهایی هستند که در ایران فقط می توانی در جزیره کیش آنها را لمس کنی.

وجود خودروهای روز جهان در جزیره مرجانی کیش،خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه از ایران است.گرچه بنز و بی ام و هنوز جایگاه خود را در کیش پیدا نکرده اند و به عبارتی در رقابت با خودرهای آمریکایی گوی رقابت را از دست داده و جامانده اند.

جاذبه ای که در نوروز سال 89 برای نخستین بار به محاق رفت تا بین دیگر تفاوتی میان خیابان های شلوغ پایتخت ایران و خیابان های جزیره کیش احساس نشود.

ترافیک،سر و صدای سرسام آور اتومبیل ها را بومی های کیش برای نخستین بار از نزدیک می بینند.چه آنکه بر اساس تصمیمی که سازمان منطقه آزاد کیش گرفته است،امسال برای نخستین بار است که اتومبیل های بدون هیچگونه محدودتی مجوز ورود به جزیره کیش را پیدا کرده اند.

از پیکان مدل 57 و پراید گرفته تا خودروهای از رده خارجی که نوروز امسال از طریق بندرگاه جزیره با پرداخت هزینه کمی وارد جزیره کیش شده اند.

این درحالیست که در سال های گذشته،هیچگاه سابقه نداشته است که چنین دستوری صادر شود.حتی سال گذشته در جزیره کیش بر اساس دستور العملی که صادر شد اجازه ورود به خودروهای تولید زیر 2005 داده نشد.

تا کنون اگر تنها یک نقطه از ایران را می توانستی پیدا کنی که در نوروز به دلیل وجود قوانین و مقررات سخت گیرانه،از آرامش،امنیت و شرایط سوق الجیشی خاص منطقه ای برخوردار بود،حالا دیگر آن هم رنگ باخته است.

این روزها خیابان های کیش پر است از خودروهای جور واجور.از شورولت اس اس معروف به هلی کوپتر گرفته تا پیکان جوانان قرمز.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RAHIM IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۳
    1 2
    ای کاش عکس هائی هم از این موارد می ذاشتین
  • حنيف IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۸
    2 4
    گزارش درستي است. من هم امسال كيش بودم و اين موضوع بيش از هر چيز ديگر آزار دهنده بود. البته نمايش خوبي هم بود كه ببينيم كه خودرو هاي روز كشور مانند پرشيا و زانتيا چقدر خودرو هاي عقب افتاده و قديمي هستند و چه ظلم بزرگي اين خودرو سازها به مردم مي كنند. امكان اين مقايسه امسال در كيش فراهم شده بود. مقايسه اي كه هيچ گاه تاكنون به اين صورت ملموس و عيني ممكن نبوده است.