ترکاشوند:آغاز مناقصه پروژه کمربندی شمالی تا یک هفته آینده/آمادگی 70 شرکت برای حضور در مناقصه

شهردار کرج از آغاز مناقصه پروژه کمربندی شمالی تا یک هفته آینده خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری این کلانشهر پروژه عمرانی سه راه میانجاده نیز با نام شهید کیانپور تا پایان اسفند ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند عنوان کرد: با پیگیری های شهرداری این کلانشهر و بر اساس حکم قضائی صادر شده از سوی محاکم قضائی، تفاهم نامه ای با سرمایه گذار بازار روز ماهان منعقد شد که بزودی شاهد بازگشایی بازار روز مذکور می باشیم تا از این طریق خدمات رسانی به شهروندان را ادامه داده و موجبات رضایت آنها را فراهم کنیم.
شهردار کرج در تشریح پروژه های بزرگ عمرانی در دست اقدام این کلانشهر بیان کرد: تا هفته آینده مناقصه اجرای پروژه کمربند شمالی کرج آغاز می شود که تا کنون اوراق مشارکت آن فروخته شده است و با تخصیص اعتبار 1000 میلیارد تومانی عملیات اجرایی آن بزودی شروع می شود.
ترکاشوند خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 70 شرکت عمرانی بزرگ در سطح کشور برای شرکت در مناقصه کمربند شمالی شهر کرج آمادگی خود را اعلام کرده اند.
این مسئول ارشد شهری اظهار داشت: همچنین احداث کمربند جنوبی و میان گذر شهر کرج نیز در حال پیگیری شهرداری کرج می باشد و به دنبال آنیم تا این پروژه را از مسیر ریل قطار تهران- تبریز در محدوده ای خارج از حریم شهر آغاز کنیم.
این مسئول ارشد شهری در بخشی دیگر از سخنان خود به بهره برداری از چندین پروژه عمرانی تا پایان اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: با پیگیری های مدیریت شهری کرج طرح های عمرانی سه راه میانجاده با نام شهید کیانپور، ورودی به کندرو پل شورا و... به بهره برداری می رسد.
شهردار کرج در ادامه به مبحث قطار شهری کرج اشاره کرد و اظهار داشت: 6خط مصوب در قطار شهری این کلانشهر وجود دارد که خط 2 در حال اجرا است و برای 5 خط دیگر در نظر داریم سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم.
ترکاشوند با بیان اینکه تعلل شرکت پیمانکاری سابیر خسارت زیادی به مردم و شهر کرج وارد کرده و شهرداری طبق قانون پس از چند بار حمایت از پیمانکار در نتیجه قرار داد را فسخ کرد، گفت: قرار بود شرکت سابیر پس از تامین بودجه تا پایان سال 93 حدود 15 کیلومتر از 27 کیلومتر مسافت خط دو قطار شهری را تحویل دهد اما این شرکت نتوانست به وعده خود عمل کند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداری کرج 100 میلیارد تومان اوراق بهادار برای این پروژه منتشر کرده و اکنون نیز انتشار یافته است، این مبلغ در دکور قطار شهری کرج باقی مانده و هر سه ماه حدود پنج میلیارد تومان بهره این پول توسط شهرداری پرداخت می‎شود که اگر پیمانکار به درستی فعالیت می‌کرد، شهرداری این ضررها را متحمل نمی‎شد.
این مسئول ارشد در پایان اظهار داشت: اگر شرکت سابیر به فسخ قرارداد اعتراض دارد حاضر هستیم در حضور اصحاب رسانه موضوع را به نقد و بررسی بگذاریم زیرا اختصاص بیش از هزار و 600 میلیارد تومان از سوی شورای شهر کرج به پروژه خط 2 قطار شهری بزرگترین مصوبه ای بود که طی سال جاری به تصویب رسید اما سابیر نتوانست به تعهدات خود عمل کند و آن را به سرانجام برساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =