برگزیدگان دومین جشنواره استانی مطبوعات کردستان 21 بهمن معرفی می شوند

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مراسم پایانی دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان روز چهارشنبه 21 بهمن در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

ماجد رموزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره مطبوعات استان 20 دی بود که به دلیل استقبال بسیار خوب اصحاب رسانه این زمان تا 30 دی به مدت 10 روز تمدید شد.
وی افزود: اصحاب رسانه استان در مجموع 470 اثر شامل 100 اثر سرمقاله و یادداشت، مقاله، تحلیل و تفسیر، 31 اثر تیتر، 36 اثر خبر، 101 اثر گزارش، 63 اثر عکس، 21 اثر طنز و کاریکاتور، 40 اثر مصاحبه، 25 اثر صفحه آرایی و گرافیک مطبوعاتی و 28 اثر نیز در بخش ویژه شامل شعار سال و آسیب های اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
مسئول دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کردستان از ارسال 42 اثر در بخش کُردی به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت : آثار بخش فارسی را داورانی در تهران که از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص شده اند داوری می کنند و آثار بخش کُردی نیز در استان توسط اساتید خبره داوری می شود.
رموزی برگزاری نشست نقد آثار و کارگاه آسیب شناسی مطبوعات محلی را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره عنوان کرد.
این جشنواره به دو زبان کُردی و فارسی و هر زبان نیز در رشته های تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه و میزگرد، سرمقاله و یاداشت برگزار می شود.
بخش عمومی جشنواره در رشته های عکس خبری، طنز و کاریکاتور و گرافیک تصویری و صفحه آرایی (ویژه نشریات مکتوب) برگزار می شود.
بخش ویژه جشنواره نیز شامل شعار سال 'دولت و ملت همدلی و هم زبانی' و آسیب های اجتماعی (اعتیاد- طلاق- قاچاق کالا و ارز) است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =