۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

کره شمالی روز یکشنبه موشک دوربردی را آزمایش کرد که به گفته این کشور یک ماهواره را در مدار زمین قرار می دهد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کره شمالی بالاخره موشک جنجالی خود (اینجا)  را روز گذشته آزمایش کرد.( اینجا) آزمایش این موشک که به دستور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی صورت گرفته است واکنش های جهانی را در پی داشته است، جان کری کره شمالی را تهدید کرد. ( اینجا ) و روسیه که متحد کره شمالی محسوب می شود پیونگ یانگ را محکوم کرد و این آزمایش را نقض قوانین بین المللی خواند. 

در همین زمینه یورونیوز در گزارشی مفصل از واکنش های بین المللی به آزمایش جدید کره شمالی نوشته است:   

کره شمالی روز یکشنبه موشک دوربردی را آزمایش کرد که به گفته این کشور یک ماهواره را در مدار زمین قرار می دهد. با این حال همسایه های کره شمالی و واشنگتن، کره شمالی را متهم کرده اند با آزمایش این موشک دوربرد از تحریم های سازمان ملل متحد سرپیچی کرده است.

تلویزیون کره شمالی با اعلام اینکه آزمایش این موشک با دستور کیم جونگ اون صورت گرفته اعلام کرد این موشک با موفقیت ماهواره مورد نظر را در مدار زمین قرار داده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز یک شنبه به درخواست کره جنوبی، ژاپن و آمریکا جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی در واکنشی گفت: «کره شمالی هشدارهای جامعه بین المللی را نادیده گرفته است و با پرتاب یک موشک دوربرد پس از انجام چهارمین آزمایش هسته ای، شیوه تحریک آمیز غیرقابل قبولی پیش گرفته است.»

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز با محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی گفت: «ما، برغم هشدارهای مکرر، پرتاپ موشک توسط کره شمالی را تحمل نخواهیم کرد. پرتاب موشک پس از آزمایش هسته ای نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. ما ضمن همکاری با جامعه بین الملل با اتخاذ موضعی سخت اقدامات مناسب را انجام خواهیم داد. همچنین، با تمام توان در حفظ امنیت مردم خود خواهیم کوشید.»

روز گذشته مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی در منطقه مرزی پان مون جوم در برابر نیروهای مرزی کره شمالی حاضر شدند تا اتحاد ایالات متحده و کره جنوبی را به نمایش بگذارند.

کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که گفتگو ها با ایالات متحده آمریکا بر سراستقرار سیستم دفاع موشکی پیشرفته در کره جنوبی را آغاز خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    12 2
    وقتی تحریم کامل هست پس چرا مجدد نگران اند و امر و نهی میکنند.
    • بی نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
      0 0
      چون بعد از تحریم حمله نظانیه