سایه سیاست در ورزش سنگینی می کند/ عدم ثبات مدیریتی آفت ورزش قهرمانی

رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز با بیان اینکه سایه سیاست در ورزش سنگینی می کند گفت: این امر ریشه ی تمام مشکلات ورزش کشور به ویژه در عرصه قهرمانی است.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سعید نیکوخصلت اظهار داشت: وقتی سه چهره ی پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید با رای عدم اعتماد مواجه می شوند، می توان سایه ی سیاست در این عرصه را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: وقتی برای وزیر ورزش در کنار وزرای علوم و آموزش و پرورش تا این اندازه حساسیت نشان داده می شود یعنی مدیریت حوزه ی جوانان اسیر سیاست زدگی و مسایل جناحی است.

این قهرمان اسبق کاراته ایران و آسیا در ادامه سخنان خود، دخالت سیاست را عامل عدم ثبات مدیریتی در ورزش کشور خواند و گفت: نبود ثبات مدیریتی و از سویی هم به کار گماشتن افراد فاقد تجربه و تخصص لازم، ورزش کشور را چالش کشیده است.

رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز با بیان اینکه در جهان امروز، تخصص و ثبات مدیریتی باعث توسعه ورزش شده است گفت: متاسفانه علی رغم سخنرانی های تبلیغاتی و اظهار نظرهای تزئینی، هنگام عمل که می رسد از ورژن های منسوخ شده در ایران استفاده می کنیم!

دکتر نیکوخصلت با تاکید به اینکه عدم ثبات مدیریت و استفاده از افرادی با گرایش های سیاسی به جای مدیران دلسوز و متخصص به آفت بزرگ ورزش کشور بدل شده است گفت: به عنوان مثال وقتی یک فدراسیون در عرض 8 سال گذشته 9 رئیس عوض کرده چگونه می تواند در عرصه داخلی و بین المللی برنامه ریزی و موفقیت کسب نماید؟!

وی با اشاره به برخی اتفاقات تلخ و ناکامی های بزرگ در رشته های مختلف تاکید کرد: بدلیل دخالت های غیرتخصصی و سیاسی است که ورزش کشور روی آرامش به خود نمی بیند!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =