۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵

حسین ابراهیمی

قانونگذار وظیفه تدوین قانون را برعهده قوه مقننه قرار داده است و بر اساس همین قانون اساسی، کلیه قوای کشور موظف هستند تا از قانون مصوب مجلس تبعیت کنند و از آن سرباز نزنند و هیچگاه قوای دیگر نمی توانند در کار قوه مقننه دخالت کنند زیرا اصل تفکیک قوا به رسمیت شناخته شده است.

با وجود آنکه اصل تفکیک قوا به رسمیت شناخته شده است اما دو قوه دیگر موظف هستند تا از قوانین مجلس تبعیت کنند البته این قوانین پس از تصویب به تائید شورای نگهبان می رسد و زمانی که این شورا قانونی را تائید کند قانون برای همه لازم الاجرا است و هیچ قدرتی نمی تواند این قانون را نادیده بگیرد. 

برخی سخنان آقای احمدی نژاد را مبنی بر اینکه نمی تواند برنامه هدفمند سازی یارانه ها را اجرائی کند را تمرد از اجرای قانون ارزیابی می کنند در حالیکه این دولت هیچگاه در صدد نبوده که از قانون مجلس عبور کند و با آن مخالفت نماید بلکه تمام سخن رئیس دولت این است که در اجرای این قانون واقعا دچار مشکل است. 

مجلس باید دولت را در اجرای این قانون یاری برساند این سخن مورد تائید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و ایشان از مجلس خواستند که به دولت کمک کند بنابراین مجلس می تواند دولت را در اجرای این طرح عظیم یاری برساند و برای انجام این کار می تواند از قانون جدیدی بهره بگیرد زیرا کار اجرا، کار سختی است. 

این طرح عظیم بدون کمک همه جانبه مجلس به دولت امکان پذیر نیست بنابراین مجلس باید دولت را یاری برساند بخصوص اینکه مقام معظم رهبری از دولت خواستند تا به قانون مصوب مجلس پای بند باشد و نسبت به آن التزام داشته باشد بنابراین در این مقطع، وظیفه مجلس اقتضا می کند که دولت را بیشتر یاری کند. 

دولت در برنامه هدفمند سازی یارانه ها نظرش بر این بود که رقم 40 هزار ملیارد  را محقق کند اما نمایندگان مجلس بر این مساله پافشاری کردند که باید رقم 20 هزار ملیارد تصویب شود که در نهایت چنین شد بنابراین مجلس می تواند در فرصت دیگری با آوردن متمم به دولت یاری برساند تا این جراحی بزرگ اقتصادی اجرائی شود.

 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 50900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =