سرهنگ یوسفوند: زیرساخت های راه در البرز دارای اصول ترافیکی نیستند

رییس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور البرز در خصوص فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت: متولی فرهنگ سازی پلیس راهور نیست، پلیس راهور بیشترین مسئولیت را در حوزه اجرای مقررات دارد، لذا می بایستی سازمان های ذی ربط در این خصوص همکاری کرده و فرهنگ سازی را در حوزه حمل و نقل گسترش دهند.

زهرا صادقی / خبرآنلاین البرز ، سرهنگ مسعود یوسفوند گفت: سازمان هایی نظیر شهرداری ، صدا و سیما، فرمانداری، استانداری و ... هر یک می توانند نقش موثری در اشاعه فرهنگ ترافیک داشته باشند که در این بین نقش شهرداری از بقیه ارگان ها پررنگ تر است.
وی در ادامه افزود: پلیس راهور برای ترویج فرهنگ سازی ترافیک اقدامات خوبی را ارئه داده است از جمله می توان به پخش بسته های فرهنگی، آکاهی از طریق تابلوهای شهری، اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و ... اشاره کرد.
سرهنگ یوسف وند گفت: ما سعی کرده ایم که فرهنگ سازی را از پایه در جامعه نهادینه کنیم و برای تحقق این امر همکاری مشترکی را با صدا و سیما و شهرداری ترتیب داده ایم و مجموعه های آموزشی را آماده و در بین دانش آموزان توزیع کرده ایم.
وی ادامه داد: ما امسال سه کتاب در حوزه حمل و نقل و ترافیک تهیه کرده ایم کتاب آموزش موتورسیکلت سواران، کتاب همیاران پلیس و کتاب سرویس مدارس کتبی هستند که در تهیه و در اختیار مردم قرار گرفته است.
رییس اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور البرز ادامه داد: آموزش و فرهنگ سازی جزیی از اصول اصلی ترافیک است، لذا می بایست ما و سایر ارگان ها با همکاری یکدیگر این آموزش ها را از پایه شروع و نهادینه کنیم.
وی در ادامه در خصوص عوامل حادثه خیز که بیشتر در سطح جامعه رخ می دهد، گفت: عامل اصلی تصادفات در سه عامل خلاصه می شود. انسان، راه و وسیله نقلیه که بیشترین نقش در این بین را عامل انسانی بر عهده دارد که این امر بیانگر این موضوع است که هموطنان ما در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ضعیف عمل می کنند.
وی در ادامه بیان کرد: از دیگر عوامل حادثه خیر می توان به راه های کشور اشاره کرد و می توان گفت استان البرز زیر ساخت های اصلی اصول ترافیک را ندارد و راه ها دیگر جوابگوی حجمه ترافیکی که این استان دارد را ندارد بنابراین ما می بایست به سمت و سوی مدیریت شهری گام برداریم.
وی ادامه داد: شبکه معابر ما نیاز به ساماندهی دارد و جوابگوی ترافیک کلان شهر البرز را ندارد لذا می بایست مدیریت شهری وارد عمل شود و برای حل این معضل چاره ای اتخاذ کند در همین راستا قرار است محدوده طرح ترافیک راه اندازی شود تا بتوانیم ترافیک را کنترل کرده و عبور و مرور را آسان تر کنیم.
سرهنگ یوسفوند بیان کرد: وسایل نقلیه نیز یکی از عوامل تصادفات در سطح شهر هستند، این تصادفات گاه به دلیل سهل انگاری راننده و گاه نیز به خاطر عیبی که وسایل نقلیه دارد پیش می آید، لذا ما با کارخانه های سازنده ای که در این امر کوتاهی می کنند برخورد جدی می کنیم.
وی در خصوص عدم آگاهی مردم از محدودهای طرح ترافیک و یا دوربین های ثبت تخلف در معابر و عدم اطلاع رسانی کافی در این خصوص گفت: مشکلات در استان البرز زیاد است در حال حاضر اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است، مدیریت شهری و حوزه حمل و نقل و ترافیک سهم به سزایی در زمینه اطلاع رسانی بر عهده دارند که در این زمینه نیز اقداماتی صورت گرفته است از جمله نصب بنرهای بزرگ در سطح شهر برای نشان دادن محدوده زوج و فرد، نصب دوربین ها در معابر شهر و لزوم این امر وجود دارد که این اطلاع رسانی ها در سطح وسیع تری صورت گیرد.
وی افزود: برای مشاغل خاص و سازمان هایی که می بایست در سطح جامعه هر روز تردد داشته باشند، نیز تمهیداتی را اندیشیده ایم، لذا چون در حیطه فعالیت ما نیست به آن ورود نمی کنیم همکاران ما در شورای ترافیک وظیفه مدیریت و اطلاع رسانی را بر عهده دارند.
وی در خصوص سد معبرهایی که گاها توسط برخی از فروشندگان سیار در سطح شهر دیده می شود گفت: متاسفانه این سد معابرها گاه به ایجاد ترافیک های طولانی منجر می شود که برخورد با این عوامل در دستور کار پلیس قرار دارد و اقدامات لازم را شهرداری انجام می دهد و بهتر این است که مدیریت شهری جایگاهی های را برای ساماندهی این افراد تعبیه کند تا کمتر شاهد ترافیک های ناخواسته در اطراف و بعضا داخل شهر باشیم.
وی گفت: ما باید به سمت مدیریت واحد شهری در کلان شهر کرج برسیم و لزوم این امر وجود دارد که تمام سازمان و ارگان ها با هم هماهنگ شوند.
وی در پایان گفت توصیه ما به مردم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است پلیس نیز همزمان با ماه های پایانی سال از اول اسفند نیروهای خود را برای ارائه خدمات هر چه بهتر به صورت آماده باش قرار داده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =