رئیس شورای ائتلاف اصلاح طلبان آذربایجان شرقی :دستمان برای نهایی کردن لیست  کامل بسته است

در پی بالا گرفتن انتقادات از لیست اطلاح طلبان تبریز، شورای ائتلاف اصلاح طلبان آذربایجان شرقی گفت که دستشان برای بستن لیست کامل و بی نقص بسته بوده است .

به گزارش خبرآنلاین، رئیس شورای ائتلاف اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در گفتگو با رسانه های خبری ضمن تلاش برای کاهش بار انتقادات از عملکرد این ستاد در اعلام لیست تبریز اظهار داشت: به عدم حضور برخی چهره های شاخص و نیز رد صلاحیت افراد تاثیرگذار اصلاح طلب، دستمان برای نهائی کردن لیست مورد حمایت این ائتلاف در تبریز بسته بود.

سعید پورشریفی با اشاره به اینکه برای رسیدن به لیست نهایی کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان در تبریز سه دوره رای گیری شده است تصریح کرد: این لیست حاصل رای گیری داخلی 37 نفر از اعضای احزاب مختلف تشکیل دهنده ی شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی بوده است.

وی در عین حال با اشاره به اینکه شاید نقدهایی به لیست مذکور وجود داشته باشد، یادآور شد: دست ما برای نهائی کردن لیست مورد نظرمان بسته بود و مردم این نکته را در نظر بگیرند که اصلاح طلبان در رقابتی نابرابر، در زمین حریف بازی خواهند کرد.

پورشریفی گفت: وقتی احزاب تعطیل شده و بسیاری از شرایط حاضر به اصلاح طلبان تحمیل شده است، وضعیت لیست اصلاح طلبان بهتر از این نمی توانست باشد.

به گفته رئیس شورای ائتلاف اصلاح طلبان آذربایجان شرقی علاوه بر اعتقاد به مبانی اطلاح طلبی، پاکدستی، ارزشی بودن و انقلابی بودن از دیگر ملاک های انتخاب این لیست بوده است.

لیست مورد حمایت اصلاح طلبان در تبریز از سمت چپ:

مسعود پزشکیان(نماینده فعلی تبریز)، علی اصفر الموسوی(سفیر سابق ایران در مالزی)، حجت الاسلام عباس عباس زاده(نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاه)، محمدرضا اسلامی(جانباز دفاع مقدس)، زهرا ساعی(فعال اصلاح طلب در تهران)، شهاب الدین بی مقدار(نماینده دور اول و دوم تبریز در مجلس)

پورشریفی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تجربه ی گذشته نشان داده مردم تبریز صرفا به جناح و لیست رای نمی دهند گفت: امروز دیگر زمان قهر با صندوق نیست و اگر کسی اهمیت انتخابات مجلس را درک نکند، باز هم تجربه ی گذشته تکرار خواهد شد.

وی در عین حال با اشاره به اینکه در مجلس ششم لیست اصلاح طلبان تبریز به مجلس رفت یادآور شد: مردم تبریز در گذشته ثابت کرده اند که در صورت حضور در پای صندوق های رای، می توانند لیست اصلاح طلبان را مستقیما به مجلس بفرستند.

رئیس شورای ائتلاف اصلاح طلبان آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه از نظر ما طرف مقابل نه دشمن، بلکه به عنوان رقیب مورد احترام است گفت: اطمینان داریم چهره های معرفی شده در این لیست با کسب نظر عموم مردم، به مجلس راه خواهند یافت.

وی در پاسخ به احتمال تغییر در لیست اصلاح طلبان گفت: در صورت انصراف کاندیداها، تائید برخی چهره های معروف اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان در روزهای آتی و یا رد صلاحیت برخی از چهره های حاضر، احتمال تغییر در این لیست وجود خواهد داشت.

این مقام مسئول در ستاد اصلاح طلبان آذربایجان شرقی با تاکید مجدد بر بسته بودن دست آنها در بستن لیست نهائی اظهار داشت: بدلیل رد صلاحیت افراد مورد نظر، در برخی از شهرستان های استان نمی توانیم کاندیدایی از سوی اصلاح طلبان معرفی کنیم!

پورشریفی با درخواست از مطبوعات به عنوان رکن مورد حمایت اصلاح طلبان برای حمایت و ترغیب مردم به این لیست از آمادگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی برای برگزاری مناظره با اصولگرایان استان خبر داد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    18 6
    به اميد حضور حداكثري مردم پاي صندوق‌هاي راي، به نظر بنده اعتلاف اخير اصلاح طلبان يك اعتلاف يكرنگ و متحد مي‌باشد و از شانس بسيار بالايي برخوردار است.
  • اهل تبریز IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    12 2
    زنده باد اصلاحات و زندگی.