۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۱

لطف الله فروزنده

 بار اصلی مشکلات کشور بر دوش دولت قرار گرفته و این دولت است که وارد میدان می شود و با مشکلات دست و پنجه نرم می کند بنابراین باید موانع موجود در مسیر اجرا توسط نمایندگان مجلس مورد توجه قرار بگیرد تا بهتر بتوان برای حل این مسائل برنامه ریزی نمود.

مجلس با تدوین قوانین مناسب می تواند دولت را در اجرای برنامه ها یاری بدهد و این کار یا تدوین قوانین واقع گرایانه امکان پذیر است بنابراین پیش از تدوین هر قانونی باید موانع موجود در سطح جامعه مورد توجه قرار بگیرد تا این قوانین در عرصه اجرا دچار مشکل نشود.

در سال 89 مهترین کمک مجلس به دولت این است که به اقتضائات جامعه توجه نماید و چالش های موجود را مورد توجه قرار دهد نه اینکه موانع موجود را مورد توجه قرار ندهد و بعد قانون را تصویب نماید که در این صورت امکان اجرای قانون فراهم نمی شود.

در حال حاضر مهمترین دغدغه، اجرای برنامه هدفمند کردن یارانه ها است و مجلس باید نهایت تلاش خود رابه کار بگیرد تا دولت در اجرای این برنامه دچار مشکل نشود و در  این کار باید از ابزار های قانونی بهره گرفته شود زیرا اجرای این برنامه عظیم توان بسیار بالائی می خواهد که تا کنون دولت ها از اجرای آن سر باز زده اند.

البته فارغ از این برنامه بزرگ که دولت دهم تصمیم به اجرای آن گرفت برنامه های زیادی در قالب فرهنگی ،اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی وجود دارد که در این زمینه نیز دولت از مجلس انتظار دارد که دولت را در این مسیر یاری کند تا منافع بیشتری عاید کشور شود.

مجلس در این مسیر می تواند بستر های لازم را فراهم کند و با تدوین قوانین عادی باری از دوش دولت بردارد و در این زمینه باید به موانع موجود توجه کند در غیر اینصورت قوانین مصوب مجلس مشکلی را حل نمی کند زیرا چالش های موجود مورد توجه قرار نگرفته است.

معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =