۰ نفر
۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۰

علیرضا مرندی

تعامل با دولت در بین نمایندگان مجلس همواره به عنوان یک دغدغه مطرح بوده است به ترتیبی که مجلس تلاش نموده است تا موانع موجود در سر راه دولت برداشته شود و دولت به راحتی بتواند اقدامات خود را پیش ببرد بنابراین این تصور که نمایندگان با تصویب 20 هزار ملیارد قصد تقابل با دولت را داشته اند به هیچ وجه درست نیست .

این تعامل زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که مقام معظم رهبری در سخنان خود بر این مساله تاکید کردند و از مجلس خواستند که دولت را یاری کند هرچند پیش از بیان چنین سخنانی، تمام تلاش نمایندگان مجلس بر این مساله استوار شده بود که به هر طریقی دولت را یاری رسانند.

دغدغه نمایندگان مجلس تبعات ناشی از افزایش شیب تورم بود بنابراین نمایندگان تصمیم گرفتند تا رقم 20 هزار ملیارد را تصویب کنند البته بعد از اجرا، زمانی که دولت توانست ساختارها را فراهم کند و بستر های مناسب را مهیا نماید این امکان وجود دارد که پشنهاد دولت بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

در سال 89 مهترین مساله هدفمند کردن یارانه ها است و مجلس باید دولت را در این مساله کمک کند بنابراین نمایندگان این آمادگی را دارند که بر روی پیشنهادات جدید دولت فکر کنند تا مبادا دولت در اجرای این طرح دچار مشکل شودهر چند دولت نباید این انتظار را داشته باشد که هر لایحه ای از سوی دولت به تصویب برسد زیرا این موضوع با فلسفه مجلس در تناقض است.

مجلس وظیفه خود می داند که به دولت کمک کند و همواره این اصل را مد نظر قرار داده اما باید نگرانی های نمایندگان مجلس برطرف شود تا آنها بتوانند با آرامش بر روی پیشنهادات دولت فکر کنند بابراین دولت باید شرایطی را فراهم کند که دغدغه خاطر نمایندگان بر طرف شود.

این برنامه بزرگ با تدوین راهکارهائی از سوی آقای احمدی نژاد قابل انجام است و در این مسیر مجلس دولت را کمک می کند و دولت بعد از اجرای برنامه می تواند در قالب یک ماده واحده مشکلات خود را مطرح کند که مجلس نیز به طور قطع با این پیشنهاد موافقت می کند تا مشکلات  حل شود.  

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =