رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان از برخورد با عاملان انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی توسط پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ غلامرضا شهرياري گفت: تخلفات انتخاباتي زير ذره بين پليس فتاي استان قرار داشته و تمامي فعاليت هاي كانديداها و هواداران آنها در فضاي مجازي رصد مي شود.

وي با بيان اينكه در صورت مشاهده هرگونه تخلفي از طرف ستادهاي انتخاباتي موضوع به مبادي ذيربط گزارش خواهد شد گفت: تا كنون تعدادي معدودي از كساني كه اقدام به انتشار اخبار كذب و شايعات انتخاباتي در فضاي مجازي مي كردند شناسايي و به مراجع قانوني تحويل شدند.

اين مقام مسئول اظهار داشت: برابر ماده 18 قانون جرائم رايانه اي هركس به قصد تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي در فضاي مجازي اخبار خلاف واقع را منتشر نمايد مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حيثيت به حبس از 91 روز تا دو سال زندان محكوم خواهد شد.

شهرياري تصريح كرد: همچنين مطابق مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامي انتشار هرگونه اخبار كذب از نتايج بررسي صلاحيت ها و شمارش آراء انتخابات در فضاي مجازي نيز جرم محسوب شده و با متخلفين برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.

رئيس مركز اطلاع رساني پليس استان ،يكي از آسيب هاي فضاي مجازي در زمان تبليغات انتخابات را شايعه پراكني عنوان كرد و اظهار داشت: پليس به شهروندان توصيه مي كند هنگام مشاهده مطلبي در اينترنتي قبل از اينكه آن را باور كنند و انتشار دهند پيرامون آن موضوع تحقيق كرده و صحت آن را بررسي كنند.

شهرياري فضاي مجازي را محيط مناسبي براي شناخت كانديداها ندانست و اظهار داشت: عده اي با اهداف و نيات خاص در صدد تخريب چهره هاي كانديداها و انتشار مطالب كذب و دروغ عليه آن ها مي كنند كه در اين زمينه از مردم انتظار داريم در صورت مشاهده، اين گونه موارد را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا اقدامات قانوني از سوي پليس فتاي استان انجام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =