شفقنا نوشت: آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی پس از اطلاع از حذف نام خود از فهرست کاندیداهای تأیید صلاحیت شده شورای نگهبان به فقهای این شورا نامه نوشت.

متن نامه این استاد حوزه علمیه قم به این شرح است:

باسمه تعالی

حضور فقهای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (دامت توفیقاتهم)
با سلام و احترام و شادباش فرخنده عید پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به استحضار می‌رساند، در تاریخ شش بهمن ماه سال جاری نام این جانب -‌مانند ۱۷ سال گذشته‌- در زمره کاندیداهای احراز صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری اعلام شد و در تاریخ ۱۳ بهمن ماه برنامه تبلیغاتی اینجانب توسط سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه گردد.

در روز ۲۱ بهمن ماه که نماینده محترم شورای نگهبان برای حضور در قرعه‌کشی ساعات پخش برنامه‌های تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در محل صدا و سیما حاضر شده بود، مطلع گردید که نام اینجانب در لیست نهایی نیست!

این حادثه بی‌نظیر که تا حال در جمهوری اسلامی رخ نداده بود که کاندیدای مجلس خبرگان رهبری پس از احراز صلاحیت در همان دوره مورد تجدید نظر قرار بگیرد، موجب بهت و ناباوری مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران، مراجع معظم تقلید، نمایندگان مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم و فضای عمومی مردم دین مدار ایران اسلامی گردید. از سوی دیگر، فرصت ارایه تفاسیر خلاف واقع را برای رسانه‌های مزدور بیگانه فراهم نموده است.

با این وصف، از آنجا که تمامی اعضای محترم فقهای شورای نگهبان دهه‌ها است بنده را از نزدیک می‌شناسند و از آنجا که هیچ اطلاع رسمی در مورد علت این امر به اینجانب داده نشده، توقع عمومی این است که ضمن توضیح مبنای قانونی این موضوع، نسبت به اصلاح آن اقدام مقتضی مبذول شود تا اذهان عمومی گرفتار تشویش نگردد و انتخابات هفتم اسفند برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران باشد.

پیشایش از اظهار لطف حضرات سپاسگزاری می‌نمایم.

مهدی هادوی تهرانی -قم آشیانه آل محمد صلی الله علیه و آله -۲۲ بهمن ۱۳۹۴
۲ جمادی الاول ۱۴۳۷

آیت‌الله هادوی تهرانی درحالی رد صلاحیت شد که زمانی برای اعتراض نداشت و نامه فوق را در روز بیست ودوم بهمن ماه خطاب به همه فقهای شورای نگهبان و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان ارسال کرده است ولی تاکنون درباره این نوع رد صلاحیت هیچ پاسخی از سوی شورای نگهبان با ایشان داده نشده است.

همچنین حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید، پس از رد صلاحیت این کاندیدای خبرگان خطاب به آیت‌الله هادوى تهرانى گفت‌: شما شخصیت علمى کم‌نظیر و وزنه سنگینی در حوزه هستید و امید ما براى آینده اسلام هستید.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    124 3
    هردم ازاین باغ بری می رسد . . .
    • حسین IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      17 1
      این بلا فقط سر ایشان نیامده بلکه 10 نفر از اعضای لیست آقای هاشمی در سراسر کشور پس از تایید از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شدن و هیچ فرصتی هم برای اعتراض نداشتن نظیر آیت الله قائم مقامی، آقای حائری، خادم الذاکرین، محمدی خراسانی، تاکندی، مقدس دستجردی و ...
  • منتقد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    28 2
    وقتی از دین و مذهب بعنوان ابزار استاده میشود ، انتظاری جز این نمیرود . متاسفانه پیشرفتها را به دین ربط میدهیم و شکستها را حاصل خرابکاری دشمنان میدانیم.در اصل با نام دین تجارت میشود.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    15 1
    حتما صدا سیما بعد از ضبط برنامه پیشنهاد رد صلاحیتش رو به شورای نگهبان داده
  • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    28 3
    از جنتی هیچ چیز بعید نیست چرا که ایشان خود را موظف به پاسخگویی نمی داند
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    25 1
    آقایات شورای نگهبان ظاهرا مبانی بررسی هایشان این بوده که در نهایت اکثریت مجلس خبرگان را نیروهای مستقل معتدل نتوانند بدست بیاورند و این به قیمت رد کردن تعداد زیادی کاندید واجد شرایط صورت گرفته است و الا دلیل دیگری نمی توان برای رد شخصیتی همچون آیت‌الله هادوی و امثالهم تصور نمود و مطمئنا شورای نگهبان جوابی به این سئوالات هرگزنخواهد داد چون جوابی ندارد.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    20 1
    ایشان و آیا الله قائم مقامی از افتخارات حوزه هستند.
    • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      9 6
      این حوزه یعنی چه؟
  • بی نام EU ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    2 10
    ایشان مخالف ایت الله جنتی بود و باید محاکمه بشه
  • موسوی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    7 0
    تقوا فقط نماز شب خواندن نیست. این است که در موقعیتی که قرار می‌گیری، مطابق عدل در آن موقعیت رفتار کنی. تقوای امام جماعت مسجد محل با تقوای امام جمعه یک شهر بزرگ متفاوت است. تقوای آبدارچی با تقوای مدیرکل متفاوت است. تقوا داشتن پراید دست دوم نیست؛ تقوا این است که در نمازجمعه آیت‌الله العظمی سیستانی را مرجع انگلیسی نخوانیم. در مقام داوری، ملاحظات سیاسی خود را دخالت ندهیم.
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    3 0
    تایید بعد از حذف عدم رعایت مهلت رسیدگی وتایید حتی آخرین روز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟