شهردار کرج با اشاره به اینکه وظیفه مدیریت واحد شهری، مدیریت منابع و امکانات به نحوی است که تمامی ابعاد توسعه در یک شهر موازی با یکدیگر و با در نظر گرفتن اهداف کلان به مرحله پیشرفت و توسعه برسند، گفت: به طور کلی می توان ادعا کرد که مدیریت مطلوب، متضمن توسعه پایدار شهر خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، علی ترکاشوند با بیان اینکه مدیریت به معنای هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای نیل به اهداف خرد و کلان است، اظهار داشت: مدیریت در شهر باید ارتقای شرایط کار و زندگی همه جمعیت شهر را هم راستا با یکدیگر در نظر بگیرد که این مهم در اولویت اهداف شهرداری کرج قرار گرفته است.

این مسئول، اشتغالزایی و بهبود اقتصاد شهری را یکی از عوامل موثر در توسعه پایدار شهر عنوان کرد که شهرداری ها نیز در آن نقش موثری ایفا می کنند.

ترکاشوند بیان داشت: ایجاد کارخانه هایی همچون کارخانه های تولید آسفالت و کمپوست که از جمله صنایع سودده و خدمات رسان به شمار می آیند، علاوه بر افزایش سرانه های خدماتی، نقش بسزایی در اشتغال زایی داشته است.

وی حفاظت از محیط کالبدی شهر را از دیگر وظایف مدیریت شهری ذکر و با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی نمی تواند از پس این مسئولیت برآید، عنوان کرد: ساخت نماها و مبلمان شهری، توسعه فضای سبز، افزایش سرانه های ورزشی، فرهنگی و ... به عهده شهرداری است اما حساس تر از ایجاد این امکانات، نگهداری آنهاست که در این خصوص شهروندان وظیفه سنگینی به عهده دارند.

شهردار کرج با بیان اینکه مدیریت شهری با مدیریت شهرداری تفاوت های بسیاری دارد گفت: مدیر شهری مسئول ارتقاء قابلیت ها و توانمندی های شهر و شهروندان و مدیر شهرداری مجری اقدامات خدماتی است این در حالی است که در کلانشهر کرج مدیریت شهرداری مدیریت شهری را نیز عهده دار بوده و در تلاش است تمام توان خود را برای ارائه خدمت به شهروندان به کار گیرد.

ترکاشوند، ایجاد و آماده سازی زیرساخت های اساسی برای عملکرد کارآمد شهر را از اولویت های شهرداری کرج برشمرد و افزود: در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام شده که ساخت تقاطعات، پل ها و زیرگذر ها در راستای باز کردن گره های ترافیکی و کاهش آلودگی هوا نمونه های بارزی از این اقدامات به شمار می آید.

این مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای توانمندی سرمایه انسانی، بهبود بهره وری عملکرد و در نهایت دستیابی به استانداردهای زندگی مطلوب شهری به عنوان مهم ترین وظیفه شهرداری اشاره و بیان کرد: شهرداری کرج در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته و تلاش های خود را در این خصوص تداوم بخشیده است.

وی، با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی در اجرای فعالیت های مختلف شهری تاثیر بسزایی دارد که از این جمله افزایش رفاه عمومی است، بیان داشت: مدیریت شهری کرج در این زمینه به اجرای طرح های بزرگ عمرانی با مشارکت بخش خصوصی پرداخته است که برگزاری مناقصه احداث بزرگراه شمالی شهر کرج نمونه ای از این فعالیت هاست.

کلیددار ایران کوچک در پایان سخنان خود، اظهار داشت: با هماهنگی مسئولان در حوزه های مختلف خدماتی و شهری، کرج در آینده ای نه چندان دور به سطح استانداردهای مطلوب خواهد رسید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =