رییس سازمان بازرگانی استان تهران از آغاز مرحله دوم توزیع گسترده مرکبات و مواد پروتئینی مورد نیاز مردم در ایام نوروز از امروز شنبه هشتم فروردین ماه خبر داد.

"عباس قبادی" در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: توزیع فراوان پرتقال و سیب از بامداد امروز در میادین شهرداری و صنوف منتخب در سطح استان تهران آغاز شده و تا روزهای پایانی فروردین ماه ادامه خواهد داشت. یادآور می شود: براساس طرح تنظیم بازار میوه، مقرر شده بود 20 هزارتن مرکبات در سطح استان توزیع شود که تاکنون نزدیک به 13 هزار تن پرتقال و سیب بترتیب با نرخ هر کیلوگرم 750 و 800 تومان عرضه شده است.

رییس سازمان بازرگانی استان تهران می گوید: با توجه به اینکه بخش عمده دید و بازدید های مردم در ایام نوروز صورت گرفته، بازار کششی چندانی به خرید ندارد و میوه آماده توزیع نیز ممکن است برای روزهای بازگشت مردم از دور دوم سفرها مصرف شود.

سال بیاد ماندنی در حوزه توزیع میوه 
وی در ادامه اظهارات خود به مقایسه ی نرخ میوه در سال نو امسال با سال قبل پرداخت و گفت: براساس گزارش های دریافتی از سراسر کشور و به اذعان بسیاری، نوروز 89 جزو سالهای بیاد ماندنی در حوزه عرضه مناسب میوه و مرکبات در عید بود. قبادی افزود: نرخ متعادل قیمت ها، بازار آرام و خالی از هرگونه بحران، افزایش حجم عرضه نسبت به تقاضا در بسیاری از میادین شهرهای بزرگ از جمله تهران،حرکت نزولی قیمت میوه در روزهای پرمصرف سال ازجمله تبعات مثبت طرح تنظیم بازار دولت در عید امسال بشمار می رود.

توزیع گسترده گوشت مرغ 
رییس سازمان بازرگانی استان تهران همچنین از توزیع گسترده مواد پروتئینی بویژه گوشت مرغ منجمد با نرخ هر کیلوگرم دو هزار و 200 تومان در سطح میادین شهرداری و واحدهای صنفی خبر داد.به گزارش ایرنا، همزمان با توزیع روزانه یکصد هزار تن مرغ گرم در سطح استان تهران توسط سازمان بازرگانی نیز تشکل های فعال در این حوزه مرغ را به قیمت مصوب عرضه می کنند.

قبادی با اشاره به اینکه توزیع مرغ گرم همچنان با نرخ هر کیلوگرم دو هزار و 790 تومان در میادین شهر ادامه دارد، افزود: این امر سبب شده که قیمت گوشت مرغ در فروشگاه های سطح شهر حتی کمتر از قیمت میادین شود. وی همچنین یادآور شد: از زمان آغاز طرح تنظیم بازار شب عید، هشت هزارتن مرغ منجمد در استان تهران توزیع شده است.

به گفته مقام مسئول در بازرگانی استان تهران توزیع گوشت قرمز همچنان ادامه دارد و بازار از این جهت با مشکلی مواجه نیست. قبادی با تصریح بر اینکه طرح توزیع مواد پروتئینی بویژه انواع مرغ تا زمان متعادل ماندن بازار ادامه دارد، گفت: میانگین فروش هر کیلوگرم مرغ بانرخ دو هزار و 700 تا سه هزار تومان بیانگر تعادل قیمت ها نسبت به سال های گذشته و برغم وجود خشکسالی بوده است. رییس سازمان بازرگانی استان تهران معتقد است: تدابیر وزارت بازرگانی در تنظیم بازار میوه و مواد پروتئینی سال آرام و بدون تنشی را برای مردم و عرضه کنندگان به همراه داشت.

رضایت 72 درصدی مردم 
وی سپس به استقبال مردم از نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نیز اشاره کرد و گفت: براساس نظرسنجی های صورت گرفته بیش از 72 درصد مردم از این نمایشگاهها ابراز رضایت کرده اند. یادآور می شود: در آستانه ی سال نو در مجموع 342 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا(فروشبهاره) در سراسر کشور برپا شد که استقبال بالای مردم را نسبت به سال های قبل در پی داشت بنحوی که در بیشتر استان ها براساس درخواست مردم مدت برگزاری نمایشگاه ها تمدید شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =