ایسنا نوشت: دولت اقلیم کردستان عراق در زمینه دادن اختیار استخراج نفت به دولت مرکزی و فروش نفتش توسط آن در ازای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه خبری سومریه نیوز عراق، دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای موافقت خود را با پیشنهاد حیدر العبادی، نخست وزیر عراق مبنی بر پرداخت تمامی حقوق کارمندان این اقلیم که بالغ بر یک میلیون و 400 هزار تن هستند در ازای واگذاری اختیار استخراج نفتش توسط دولت مرکزی اعلام و تاکید کرد: اقلیم برای پرداخت حقوق کارمندان خود ماهانه به 890 میلیارد دینار عراقی احتیاج دارد که از این مبلغ 336 میلیارد دینار متعلق به حقوق نیروهای پیشمرگ است.

دولت اقلیم کردستان عراق در ادامه این بیانیه تاکید کرد: اقلیم کردستان آماده است در مقابل تمامی اختیارات در زمینه استخراج و فروش نفت را به دولت مرکزی می‌دهد.

اقلیم کردستان عراق در ادامه بیانیه خود بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها و اجرای تعهدات قانونی با دولت مرکزی براساس منافع مشترک و ضمانت حقوق قانونی و مالی از واردات اتحادیه طبق قانون اساسی عراق تاکید کرد.

در این راستا قباد طالبانی، معاون ریاست اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: اگر بغداد تصمیم گرفته تمامی حقوق کارمندان این اقلیم از جمله پیشمرگ‌ها را پرداخت کند، در این صورت می‌توانیم به آسانی با بغداد به توافق برسیم.

نخست وزیر عراق از عدم پرداخت حقوق کارمندان دولت در اقلیم کردستان به شدت انتقاد کرده بود. کردستان عراق اعلام کرده بود به علت کاهش قیمت نفت نمی‌تواند حقوق کارمندان خود- به جز نظامیان- را پرداخت کند. اقلیم کردستان عراق خود به طور مستقل نفت می‌فروشد.

حیدر العبادی ضمن سرزنش مقامات اقلیم کردستان برای تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان دولت گفته بود، اگر کردها اختیار استخراج و فروش نفت را به بغداد بدهند، دولتش به راحتی حقوق همه کارمندان این اقلیم را می‌پردازد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    11 48
    دولت عراق باید مزدوران ترکیه و عربستان در عراق بارزانی و فرماندهان پیشمرگه را خلع ید کند و اگر کسی دوباره هوای استقلال و کشور کردستان به سرش زد سرشان را بزند. اگر قیمت نفت افزایش یابد این مزدوران باز هم ادعای کشور داری می کنند
    • امید A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      37 12
      اگر مزدور نبودی نام خودت را می نوشتی ترسو بزدل
    • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      9 4
      این بی نام مسئول رسانه ای داعش است.از ابوبکر بغدادی چه خبر؟
  • میهن پرست IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    10 6
    واقعا شرم آوره . تا قیمت نفت میره بالا ادعای استقلال میکنن . همین که اومده پایین حاضرن برن زیر خفت دولت مرکزی. اون ملتی که میتونن رو پای خودشون وایسن میتونن ادعای کشور مستقل بکنن
  • اردوان GB ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    8 8
    بارزاني را بايد به خاطر تجزيه طلبي محاكمه كرد
  • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    5 7
    بی نام مزدور خودتی