با افزایش تولید زباله های خانگی؛  جداسازی پسماندهای قابل بازیافت امری ضروری است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به افزایش قابل ملاحظه تولید پسماندهای شهری در کرج، جداسازی پسماندهای قابل بازیافت را امری ضروری برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجتبی اسکندری این نکته را یاد آور شد و بر لزوم توجه جدی به مبحث آموزش شهروندی جهت کاهش تولید پسماند و تفکیک زباله ها از مبدا تاکید کرد.

این مسئول، انعقاد قرارداد خرید مخازن جهت جداسازی کاغذ در سطح ادارات را یکی از اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در خصوص نهادینه کردن فرهنگ جداسازی زباله ها ذکر و عنوان کرد: با توجه به اینکه در ادارات کاغذ باطله زیادی تولید می شود و بازیافت این زباله های کاغذی نقش موثری در جلوگیری از قطع درختان و حفظ منابع طبیعی دارد، ضروری است که فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا از ادارات آغاز شود.

وی در ادامه به اهمیت نگهداری از شهر اشاره و بیان کرد: به منظور حفاظت از سیمای بصری شهر و ارتقاء سلامت شهروندی قرار دادی مبنی بر نصب کانکس های دریافت پسماندهای خشک در سطح شهر منعقد شده که این مهم از پروژه های فرهنگسازی تفکیک از مبدا زباله در سازمان به شمار می رود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج همچنین از اهمیت آموزش شهروندان و آگاهی رساندن به آنان در زمینه های توجه به محیط زیست و حفظ منابع طبیعی یاد کرد و افزود: در همین راستا با پیشنهاد سازمان در کارگروه مدیریت پسماند استان و طرح و تصویب در هیئت مدیره، کمیته فرهنگسازی تفکیک از مبدا با حضور معاونت فرهنگی، سازمان فرهنگی، اداره کل روابط عمومی شهرداری و نماینده سازمان صدا وسیمای استان البرز تشکیل شد.

اسکندری در خصوص عملکرد سازمان در حفاظت از محیط زیست به پیگیری انعقاد قرارداد استحصال بیو گاز از زباله ها اشاره کرد و گفت: یکی از عمده ترین منابع انتشار گازهای گلخانه ای به ویژه گاز متان، دفن گاه های پسماندهای جامد شهری است، لذا در صورت استحصال و متمرکز نمودن بیوگاز تولید شده در دفن گاه پسماندها امکان استفاده از ظرفیت حرارتی آن به روش های مختلف وجود دارد که یکی از مرسوم ترین آنها تولید انرژی الکتریکی از زباله های جامد می باشد.

این مسئول در پایان سخنان خود اضافه کرد: پروژه استحصال انرژی الکتریکی از زباله های جامد در حال حاضر با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در مرحله پیگیری انعقاد قرار داد است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =