ایسنا نوشت: رییس شورای شهر تهران درخصوص چگونگی ایجاد مترو خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی را ارائه کرد.

مهدی چمران صبح امروز در دویست‌ و چهل و یکمین جلسه رسمی شورای شهر چهارم با بیان اینکه در بررسی تبصره‌های بودجه سال 95 شهرداری تهران موضوعی درخصوص اضافه کردن یک خط مترو تصویب شد که سوءتفاهماتی را ایجاد کرد، گفت: این خط مترو از تقاطع خیابان ولیعصر (عج) دکتر فاطمی تا تجریش و پس از آن به ایستگاه جماران در خط 3 مترو می‌رسد که می‌تواند به رفع بار ترافیک شدید خیابان ولیعصر کمک کند.

وی با بیان اینکه به لحاظ طبیعت خاص و ثبت میراثی ولیعصر (عج) نمی‌توانیم برای توسعه حمل و نقل عمومی از فضای روی سطح استفاده کنیم، گفت: ایجاد خط جدید مترو به شرطی است که نقشه‌های ایجاد این خط در شورا تصویب شود و پس از آن این برنامه در شورای عالی ترافیک تصویب شود که با توجه به کارآیی این خط به نظر می‌رسد که ایجاد آن به تصویب برسد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه قطعا بخش خصوصی این خط را می‌سازد، افزود: شهرداری پول ایجاد خط مترو جدید ندارد و اعتبارات تخصیص داده شده نیز برای تشکیل خط‌‌ های ایجاد شده مترو است و این خط را با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌دهیم.

چمران گفت: مطالعات ایجاد این خط بنا به گفته قالیباف، 6 سال است که انجام شده.

۴۷۴۷

کد خبر 512899

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    133 7
    قطار ندارن بذارن تو خط قائم به آزادگان، هر 30 دقیقه یه قطار شلوغ میاد. اونوقت دارن خط جدید احداث می کنن؟
    • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      10 19
      توی دوره آزمایشی و اولیه همیشه تعداد قطار کمه و دیر به دیر میاد بعد یک مدت زمان بندی درست میشه
    • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      15 1
      واقعا بایر زمان حرکت قطارهای این خط رو بهبود بدن
  • علی A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    49 60
    پس خیابان زیبای ولیعصر خداحافط
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      85 6
      تراموا که نمیخوان ایجاد کنن. مترو میسازن. 50 متر زیر زمینه . بفهم
    • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      14 0
      چه ربطی داره؟ داره میگه مترو.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    6 30
    این ایستگاهها را همین حالا هم داریم که
    • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      5 0
      ایستگاه مبدا و مقصد هست، ایستگاه بینش مهمه. مونم ۱۰ تا ایستگاهی بشه وسطش
  • بی نام AT ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    72 2
    از همین خطهای موجود هم خوب بهره برداری نمیشه. این همه بودجه خرج ریل گذاری شده یه مقدار هم برای خرید واگن صرف کنید تا خط 3 بار ترافیک رو کم کنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    21 32
    این کار را نکنید،چون این خط بخشی از خط اكسپرس 4 می باشد،فایده خط 4 اکسپرس از احداث این خط بیشتر است چون خط اکسپرس بخش های بیشتری از تهران را پوشش میده،در ضمن خیابان ولی عصر بی ار تی داره
    • شاهوار A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      7 21
      بی آرتی باید جمع بشه با ایجاد این خط تا اهالی و کسبه این خیابان به چرخه زندگی برگردن
    • بی نام RU ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      15 1
      این خط به نفع اهالی تهران خصوصا اهالی اطراف خطوط بی ار تی شده که به همه جا راحت دسترسی دارند،فقط عده ای از کسبه که خیابان را مال خودشان می دانستند از این طرح ناراضی هستند
    • بی نام RU ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      15 1
      می خواید به خاطر چند تا کاسب که اتفاقا گران فروش هم بودند این خط جمع بشه؟ اون موقع که اذین خط نبود یادتون نیست چه قیمت هایی به مردم می گفتید؟اون موقع هم مشتری هایتان کم بود،پس تقصیر را گردن بی ار تی نندازید
    • شاهوار A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      5 1
      کی گفته من کاسب این محل ام؟ وقتی مترو ایجاد شد بعدش این خط که خیابان رو یکطرفه کرده و اهالی باید دورخودشون بچرخن تا بتونن از سر توانیر برسند به عباس آباد جمع بشه . کجای دنیا ازین طرح های غیر فنی مبذارن خدا عالمه
    • بی نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      4 0
      بی آر تی زندگی خیابون ولیعصر کشته رسما. مترو بهتره. از طرحای محسن هاشمی بود
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    15 1
    خدا رو شکر. من از این مسیر تردد می کنم واقعا بی آر تی جواب ش نمی ده و چون یک طرفه ست چاره دیگه ای هم جز بی آر تی نداری : من که از این خبر خیلی هم خوشحال شدم به نظر من هر قدر که خط مترو به تهران اضافه بشه باز هم که... با این حجم مسافر و بزرگی شهر و آلودگی تعداد خطوط مترو ش خیلی خیلی کم هست.
    • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      3 0
      ایشالله ۶ سال دیگه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    16 4
    خیابان ولیعصر مسافر ندارد و بی آرتی برای آن کافی است. برای بی آر تی ها درتقاطع های ولیعصر زیر گذر ایجاد کنید تا کارامد و سریع باشد. و اگر در زیر ولیعصر مترو ایجاد شد، کل خیایابان ولیصر سنگ فرش شود و از تردد اتوبوس و خودرو شخصی جلوگیری شود و به طولانی ترین خیابان توریستی دنیا تبدیل شود.
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    5 1
    ترا به خدا به شهر داری پول بدید مترو را ساماندهی بکنه پدر مردم تو این مترو در میاد چرا مترو را سیاسی کردید . چرا ؟ چرا ؟ چرا ؟ ... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بابک IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    13 1
    خط ۳ واقعاً وضعیت اسف باری داره هر ۱۵ دقیقه یک قطار میاد که اصلا جا نداره مسافر بگیره.آقای چمران شما به فکر واگنهای خط ۳ باشید
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    6 9
    یعنی کلا بیخیال غرب تهران هستین؟ جالبه که گسترش شهر تهران از ناحیه شمال غرب هست ولی یک خط مترو در این سمت نیست و اصلا بهش فکر هم نمیکنن
    • بی نام RU ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      5 8
      الان خط 2 بو 4 به غرب تهران امده و به زودی خط 6 و 7 هم به غرب تهران می رسند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    13 1
    همین الان تعداد قطارها و ریل ها و ایستگاه ها هماهنگ نیست و قطار کمه اونوقت میخوان خط اضافه کنن؟ یک دهم هزینه اش رو بدن قطار و ریل اضافه کنن این همه منتظر نمونیم بعدشم ی قطار مملو از ادم سر برسه
  • شهروند A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    9 2
    به جای تاسیس خط جدید مترو ، قطار های خط 3 رو افزایش بدید که مردم اینقد در عذاب نباشن
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    9 1
    تهران بیشتر خط شرقی غربی نیاز داره تا شمالی جنوبی
    • حسام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
      6 1
      خطوط 6 و 7 در صورت بهره برداری کامل، هم شمالی جنوبی و هم شرقی غربی هستنذ
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    3 24
    نکته شگفت انگیز این است که حتی یک شهروند عادی در تهران میداند که یکی از مهمترین محورهای ترافیکی تهران خیابان ولیعصر است اما مسیر خط 3 مترو در حالی که از میدان راه آهن به سمت شمال می آید به ناگاه و بدون هیچ توجیه منطقی وارد خیابان شهید بهشتی می شود. بد نیست مسئولین مترو دلیل این ایراد طراحی را توضیح دهند
    • بی نام RU ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      16 0
      عزیزم،منطقه تجریش یک ایستگاه داشت ولی با این کار منطقه مرکزی و تا حدی شرق و در نهایت شمال شرق تهران تحت پوشش مترو قرار گرفتند
  • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    4 1
    خب آزمایشیه. دولت بودجه بده هم قطار میارن. یعنی وغده شو دادن
  • کاشانی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    5 0
    طبق نظر کارشناسان ترافیک شهری بیشتر مسافرتهای درون شهری به موازات خیابانهای اصلی شهر انجام میشود به همین جهت خطوط مترو نیز باید بموازات خیابانهای اصلی کشیده شود.روزانه صدها هزار نفر در خیابانهای ولی عصر شریعتی دماوند انقلاب ازادی تردد میکنند. خطوط بی ار تی پاسخگو نیستند بعلاوه هجوم صدها غول اهنی علاوه بر ایجاد ترافیک والودگی هوا وصوتی منظر سیمای شهری را مختل میکنند.بخصوص خ ولی عصر که از خیابانهای زیبا وقدیمی تهران است . خیلی حیف است که با هزاران غول اهنی اشغال شود.میتوان با ایجاد خط مترو عمقی درختهای زیبای انرا حفظ کرد.همچنین یک خط مترو از شرقی ترین نقطه خ دماوند تا م امام حسین وم انقلاب و م ازادی تا کیلو متر 15 جاده مخصوص که صدها شهرک وکارخانه وشرکت دارد بسیار ضروری است

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین