رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پیاده راه 17 شهریور موجب مسدود شدن مسیرهای عبور و مرور برای خودروهای نیروهای انتظامی و نیروهای امداد و اختلال در ارائه خدمات این نیروها شده است، گفت: عدم دسترسی ها موجب شده تا پیاده راه 17 شهریور محل تجمع افراد معتاد و ولگرد شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره ۲ فوریت بازگشایی معبر 17 شهریور نیز گفت: من معتقدم اینجا پیاده راه نیست، بلکه شرمنده راه است و باید هر چه سریعتر بازگشایی شود.

حافظی با اشاره به اینکه ساخت این پیاده راه بدون مجوز شورای شهر تهران توسط شهرداری تهران انجام شده است، تاکید کرد: برای این طرح میلیاردها تومان از جیب مردم هزینه شده، سوال اینجاست چه کسی مجوز آن را داده است. تنها خروجی این طرح ایجاد سازه های بی محتوا و ناخوشایند و اختلال در زندگی روزمره مردم است. 

حافظی از مسدود شدن مسیرهای عبور و مرور برای خودروهای نیروهای انتظامی و نیروهای امداد و اختلال در ارائه خدمات این نیروها خبر داد و گفت: عدم دسترسی ها موجب شده تا پیاده راه 17 شهریور محل تجمع افراد معتاد و ولگرد شود.

او تاکید کرد: در گام نخست باید مسیر خودروهای امدادی و انتظامی باز شود و شهرداری تهران در اولین فرصت طرح اصلاحی یان معبر را به شورا ارائه کند.

حافظی درباره شرکت شهربان و حریم بان، گفت: این شرکت با عده و عُدّه زیاد و صرف هزینه های چند ۱۰ میلیارد تومانی در شهر تهران فعال است و اگر درباره عملکرد این شرکت از مدیران ارشد شهرداری، اعضای شورا و حتی مردم بپرسیم، هیچ کس راضی نیست، اما کمتر کسی در سطح مدیران جرات بیان آن را دارد در حالی که در حقیقت این رضایت وجود ندارد.

او با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته کمیسیون سلامت شورای شهر از برخی از مناطق از جمله 16، 15 و 18 گفت: در 20 متری منصور و خیابان شهرزاد واقع در منطقه 15 حدود 200 وانت در خیابان مانع از تردد مردم می شود و وقتی از شهردار منطقه می پرسیم چرا اینگونه است و برخورد نمی شود، می گوید نیروهای شهربان در اختیار منطقه نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید مساله دست فروشی و شرکت شهربان و حریم بان آسیب شناسی شود که چرا با وجود هزینه کرد مالی مشکل دست فروشی حل نمی شود، تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی، مدیریت تمرکزگرا در شهرداری تهران است، وقتی 70 درصد از منابع شهرداری در اختیار ستاد شهرداری است و 30 درصد بودجه در اختیار مناطق است، نباید انتظار داشت مشکلات شهر تهران حل شود.  

حافظی با اشاره به حمایت شورا از شرکت شهربان و حریم بان، گفت: نباید رفتار نیروهای شهربان و حریم بان موجب هتک حرمت انسان ها و جریحه دار شدن افکار عمومی شود. ما می توانیم از ضابط قانونی کمک بگیریم و اگر خودتان ضابط قضایی هستید باید درست رفتار کنیم تا مبادا اقدامی صورت گیرد که قابل دفاع نباشد.

حافظی با اشاره به اینکه دست فروش واقعی فرد نیازمندی است که هر شب باید درآمدی برای خورد و خوراک خود و خانواده اش داشته باشد، تأکید کرد: اگر با قلع و قمع کردن، مانع از فعالیت دست فروشان شویم، آن فرد مجبور می شود برای گذران امور خود سرقت کند. این موضوع باید مدیریت شود از این رو پیشنهاد دارم در فراخوانی از دست فروشان شهر دعوت شود و با شنیدن مشکلات این افراد نسبت به حل مشکل آنها اقدام کرد. با نیروی قهریه نمی توان با مردم برخورد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین در جلسه امروز در بررسی  یک فوریت لایحه " تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران" گفت: در قانون شهرداری ها، در فصل ششم و بند ششم آمده است، ایجاد تاسیسات درمانی مانند درمانگاه و بیمارستان ها برعهده شهرداری ها است.

او ادامه داد: تاسیس بیمارستان ها بر اساس قانون جز وظایف شهرداری است و توجیه فرهنگی، اقتصادی و تخصصی دارد.این عضو شورای شهر تهران خواستار بررسی این لایحه در قالب یک فوریت شد، اما مورد موافقت قرار نگرفت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    23 0
    فقط هر کاری که می کنید دیگر نگذارید نمایشگاه های ماشین اونجا فعالیت کنند،نمی دونید که خودشان و مشتری هایشان چه کار با زن و بچه مردم می کردند،زن و بچه مردم جرات رد شدن نداشتند،ضمن این که همیشه پیاده رو را اشغال کرده بودند و کسی حق نداشت از پیاده رو تردد کنه تا نکنه یک وقت ماشین ها خط بیافته
    • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      8 0
      سر و صدای زیاد. مراسم نور افشانی با صداهای وحشتناک و شبیه به انفجار. محل تجمع معتادان و ولگردان. بدترین طرح ممکن بود که دسترسی به مسیرهای مهم شهری رو مختل کرد. آخه چه لزومی داره وسط زندگی مردم مراسم برگزار می کنید تا نیمه شب خواب و زندگی رو از اهالی محل می گیرید؟؟
  • حسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    11 21
    جان مادرتون همت کنین این مسخره بازی رو جمع کنین دیگه هزار جا نوشتیم گفتیم و گفتن, لج بازی شهردار وایادیش نمیذاره مردم به زندگیشون باز گردن بنده قول میدم با کمک اهالی ومردمی که آزار زیادی از این طرح دیدن پول جمع کنیم دم در خونه شهردار یه پیاده راه مجانی بزنیم که ایشون حسرت به دل نمونه ولی بیشتر از این ما اهالی رو آزار ندن نمیدونم ما چه ضرری به شهردا زدیم که هر روز طرحی برای اذیت مردم اختراع میکنه خدا کنه ببینه
    • روح بخش A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
      2 16
      این حرفا چیه من ساکن 17 شهریور شمالی هستم بسیار طرح خوب و فرهنگی اکثر مراسم های مذهبی در میدان امام حسین ع برگذار میشه درسته معضلات پیاده راه 17 شهریور ازدید هیچ کس پوشیده نیست اما از دلالان ماشین که ناامنی برای خانواده ها درست میکنن خیلی بهتره
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    30 1
    اين پارك بانها واقعا رو مخن..... پول يامفت ميگيرن از ملت
  • احمدايماني DE ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    13 0
    با عرض سلام خدمت اعضاي شوراي شهر توهيچ كجاي دنيا اين كارو نميكنن كه يه ميدون بزرگ شهرو مسدود كنن و باعث از نون خوردن مردم بشن من خودم الان چهار ساله از كار بيكار شدم با اين كاره شهردا ي من از شما خواهش ميكنم كه يه فكر اساسي براي اين ميدان قديمي وبا اهميت انجام بديد ممنون از شما
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    6 0
    این طرح هم از کرامات شهردار تهران. کور کردن چشم به بهانه درست کردن ابرو. انشالله که قبل از جمع آوری این طرح سد معبر ، اقدام به تعطیلی نمایشگاه های فروش خودرو بشه
  • ساکن ۱۷ شهریور A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    6 0
    ین مسیر میتونست تبدیل به یک خیابان فرهنگی و تفریحگاه سالم ، برای اهالی و ساکنان منطقه شود. همان مغازه های تعطیل شده تبدیل به رستوران ، کتابفروشی، مجتمع سینمایی و تئاتر و ... غیره شوند، که اشتغال ، امنیت و آسایش را برای تمامی ساکنین بهمراه بیاورد. تمام موارد فوق نیاز به برنامه ریزی ، حمایت و کنترل و نظارت پیوسته داشت، که متاسفانه از ید کفایت شهرداری تهران خارج بوده و است.
  • بی نام EU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    5 0
    با عرض سلام . نزدیک به پنج سال شد که یک ریال درآمدی نداشتیم و از ترس و نا امنی باید صبح ها دیر به سرکار برویم و شب ها زود به منزل . به خدا ما انسانیم و ما زن و بچه داریم و خرج داریم . واقعا تا کی باید تاوان بی فکری های شهردار محترم رو بدیم و موش آزمایشگاهی باشیم ؟ یعنی از این بدبخت تر باید بشیم ؟ خدا رو در نظر بگیرین و بدونن بریدن نان زن و بچه این همه کسبه کار صحیحی نیست ...به امید بازگشایی خیابان و آرزوی سلامتی و طول عمر برای کسانی که کمک در بازگشایی میکنن