اقتصادنیوز نوشت: بوئینگ 737، 777 و 787 سه مهمان جدید آسمان ایران هستند که قرار است تا چند ماه آینده و به واسطه مجوز شرکت بوئینگ به ایران برسند.

پس از لغو تحریم های هوایی علیه ایران، حالا راه ورود خرید هواپیما به ایران باز شده است و شرکت‌های تولید کننده نیز یکی پس از دیگری لیست فروش خود را رو میز ایران قرار می‌دهند.

این درحالی است که در روزهای گذشته اخباری مبنی بر احتمال لغو ورود هواپیمای ایرباس 380 به ایران منتشر شد که البته این سخنان از سوی مدیرعامل ایران ایر به صورت احتمال مطرح شده است.

حالا باید منتظر ماند و دید که 138 هواپیمای خریداری شده از فرانسه و تعدادی هواپیمای دیگر که هنوز جزئیات آن‌ها اعلام نشده است، چه زمانی به ایران می‌رسند.

چندی پیش یک روزنامه آمریکایی رسما اعلام کرد دولت آمریکا به شرکت هواپیمایی بویینگ مجوز داده تا مذاکرات خود را با ایرلاین‌های ایرانی باز کند؛ مجوزی که می‌تواند در طول ماه‌های آینده به ایجاد نخستین قرار‌دادهای تجاری بین شرکت‌های هواپیمایی ایران و آمریکا پس از چند دهه منجر شود.

ایران‌ایر که در سال‌های نه چندان دور به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتری‌های شرکت بویینگ به حساب می‌آمد در طول هفته‌های گذشته قرار‌داد خرید تعداد زیادی از هواپیماهای شرکت ایرباس را به ثبت رسانده اما با این وجود همچنان نیاز جدی به تامین هواپیماهای جدید دارد.

با توجه به سابقه خوب همکاری‌ها میان ناوگان هوایی ایران و تولیدات شرکت بویینگ به نظر می‌رسد در صورتی که دولت آمریکا به شکل قطعی محدودیت‌های موجود بر سر راه بویینگ را بردارد، احتمال نهایی شدن توافق‌هایی برای خرید هواپیماهای جدید بویینگ وجود خواهد داشت.

با توجه به این‌که بویینگ یکی از قدیمی‌ترین تولید‌کننده‌های هواپیماهای مسافرتی در جهان به حساب می‌آید، تاکنون مدل‌های فراوانی از هواپیماهای این شرکت وارد بازار‌های جهانی شده، اما به نظر می‌رسد در صورت فراهم شدن شرایط برای ایران گزینه‌های پیش‌روی کشور روی چند مدل خاص از تولیدات این غول هواپیمایی آمریکا متمرکز خواهد شد.

بوئینگ787 که مدرن‌ترین تولید شرکت هواپیمایی بویینگ به حساب می‌آید، پس از تاخیری چند باره سرانجام در سال 2011 نهایی شد. این جت مسافربری دو موتوره و پهن پیکر شرکت بویینگ که تعداد صندلی‌هایش بین 210 تا 330 نفر تخمین زده می‌شود با توجه به سوخت‌گیری پایین و تولید بسیار مدرنی که دارد بسیار مورد توجه بوده است تا جایی که بویینگ اعلام کرده سریعا آمار پیش‌فروش به این مدل از هواپیما اختصاص پیدا کرده است تا جایی که تاکنون 800 فروند از آن پیش‌فروش شده است و در این بین یک شرکت ایرلاین ژاپنی با 55 سفارش اصلی‌ترین مشتری این بویینگ به حساب می‌آید.

طراحی مدرن و مصرف سوخت پایین جزو گزینه‌های جدی است که می‌تواند برای ایرلاین‌های ایرانی مهم بوده و در عمل به توافق برای خرید این هواپیما منجر شود.


 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    کی میان پس؟
    • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      58 3
      شرکت بوئینگ تا بعد از سال 2020 سفارش داره و کلی ایرلاین تو دنیا هست که هواپیماهای مختلفی رو از این شرکت پیش خرید کردن. حتی در بهترین شرایط بعید به نظر میرسه مدل هایی مثل 787 رو زودتر از 2 الی 5 سال دیگه بتونن تحویل بدن اما امیدوارم به زودی حداقل قرارداد فروشش رو قطعی کنن چون آسمان ایران قطعا به این پرنده ها نیاز داره.
    • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      305 8
      پرایدم میخوای بخری کارخونش 6 ماه بعدش بهت میده هواپیما که جای خود داره
    • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • سینا A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      تو راهن.بذار چند سال دور دور بکنن بعد
    • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      وقت گل نی میاد...
    • محسن A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      من که با این بازار خراب و بی شغلی کاریه اتوبوسمو به زور جور میکنم حالا مگه چند درصد مردم ایران توانایی خرید بلیط هواپیما رو دارن اولویت اول باید تامین شغل و افزایش درآمد مردم باشه تا تامین وسیله نقلیه برای قشر مفح جامعه
    • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      74 4
      آقای محسن اینا چیزای لوکس بدردنخور نیستن این هواپیماها از نون شب واجبترن برای ارتباط با دنیا برای رشد اقتصادی برای افزایش وزن استراتژیکی ایران و جذب سرمایه گذاران خارجی و ایجاد شغل و درآمد و جذب توریست و افزایش رفاه
    • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      25 1
      بویینگ نزدیک ترین تحویلش 6، الی 7 ساله آینده هست ،،، تمام تولیداتش پیش فروش شده .
    • امین IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      26 2
      آقا محسن همه چی سر جای خودش همونجور که مردم به شغل و کار نیاز دارن عده زیادی از هموطنامون هم به هواپیما نیاز دارن شما میدونید شرکت های هواپیمایی خارجی چقدر رفتارشون با ایرانی ها نژاد پرستانه است؟ شما راضی می شید شرکت های خارجی با ایرانی ها بد رفتار کنن؟ یا حداقل در بهترین حالت هموطناتون برای انجام کارشون پولشونو توی جیب ترکیه و امارات و قطر بریزن؟ حداقل اینجوری امنیت برای ایرانی ها و ثروت برای شرکت های ایرانی به ارمغان میاد
    • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      12 3
      ما که قسمتمون نمیشه سوار هواپیما بشیم، ولی میشه کاری کرد که مردم یه ماشین ارزون و با ایمنی خوب سوار بشن امیدوارم تلاشها تو این زمینه بیشتر بشه ، محصولات داخلی که چند برابر قیمت معمولی عرضه میشن الان هم که صحبت ورود شرکت های خارجی هست باز هم میگن قیمتشون نسبت به محصولات همون شرکت در کشورهای دیگه چندین برابر بیشتره در حالی که نیروی کارگری تو ایران ارزون تره ...
    • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      30 0
      اومدن هواپیما کلی شغل داخلی هم ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر پول همین اقشار مرفه به جیب ایرلاین های خارجی می رود.
    • بی نام RO ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      34 4
      محسن جان چه طور تو اوج تحریم ها که با پول ارز دارو ،پورشه وارد می کردند شما ساکت بودی و این کار از نظر شما ایرادی نداشت
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      7 67
      چه راحت هست با پولی که نتیجه کار و زحمت خودت نیست پز بدی؟؟؟ مرد اتونی هست که خودش تلاش کنه و پول در اره و خرج کنه نه که پولهای بلوکه شده دولت قبلی رو خرج کنه و افتخار هم کنه
    • بی نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      7 2
      اقاي اوغلي پول مال هركي كه هست لطفا شفاف بگيد شما اصلا با خريد هواپيما براي كشور موافقيد يا نه؟ به عبارت ديگر اصلا شما دوستدار تكنولوژي هستيد يا دشمن ان هستيد؟ايا تكنولوژي زمان ويلبر رايت را دوست داريد كه كسي نمي تونست با هواپيما سفر كنه يا الانو؟
  • رضا EU ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    9 2
    یادم به محصولات پرنده ایران خودرو و سایپا افتاد که محصولاتشون را در اسرع وقت تحویل مشتریان میدهند.
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    21 3
    کار عاقلانه ای میکنیم آمریکایی بخریم
  • غرب A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    8 1
    به نظرمن نگاه به اینده ایی روشن است عالیه
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    به بازسازی ناوگان هوایی نیاز مبرم هست
    • بی نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      7 2
      مگه تو بازسازي هم نفوذ و فتنه هست كه باهاش مخالفند؟
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    باید دید عکس العمل دلواپسا به این خبر چیه؟
  • بهروز A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    35 11
    نميدانم منبع خبر از كجاست ؟ هنوز مذاكرهاى شروع نشده
  • ولی غلامی IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    مثل پراید 131، 132، 111 ، 141، این هواپیما هم اینجوریه 737، 787، 777 ایشالا که امنیتش لااقل مثل پراید نباشه
    • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      27 2
      تا حالا بو یینگ از نزدیک دیدی؟
    • بی نام GB ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      26 0
      الان پرایدو با بویینگ مقایسه کردی؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    86 12
    قدمشون روی چشم
  • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    16 71
    چه خبر شده ایرباس،ای تی آر،امبائر،بوئینگ شایدم سوخو100 هر جا هواپیما می سازه می خوان برن بخرن بعد مشکل پیدا میکنیم
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    به حرف های تندروها و افراطی ها گوش نکنید. هواپیماهای پیشرفته و جدید بویینگ و ایرباس و همچنین هواپیماهای فوق پیشرفته و پهن پیکر ایرباس 380 رو هر چه زودتر وارد کشور کنید و عملیاتی کنید.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    80 8
    بسیار عالی
    • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      0 27
      با اومدن هواپیماهای جدید همه مشکلا حل میشن.
  • بی نام NL ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    14 69
    فرداصب رأس ساعت هشت شب اونجان...
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      10 0
      ها ها ها هو
  • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    پرواز با بوئینگ 737 به سمت کیش و تبریز و مشهد و استانبول با 777 به سمت لندن و پاریس و فرانکفورت و با 787 به سمت توکیو و نیویورک و تورنتو و شیکاگو. آدمی به امید زنده س ... پس سلام دنیا...
    • ناشناس A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      10 1
      شغل شما چیه که می خوای اینقدر سفر بری؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      4 2
      بی نام سوم 777 بزرگترین و 787 دورپروازترین هواپیماهای بوئینگ هستن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    5 1
    بی نام 19:45:37 دمت گرم
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    9 0
    چوونی ما رو که حدر دادین میانسالیمون و جوونی بچه هامون رو در یابید
  • بی نام RO ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    8 12
    اگه شش ماه دیگه یا شش سال دیگه هم بیانم ما فقرا نمیتونیم سوار بشیم. برای شما خوبه عیبی هم نداره. به این شرط که دولت پولش رو ازتون بگیره و اون رو صرف ملت کنه.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    18 2
    این هواپیماها بیاد در دین و ایمان مردم اثر منفی داره .در حال حاضر که هواپیما سوار میشیم تا برسیم مقصد همش ذکر و دعا و صلوات میگیم تا سالم برسیم ولی این هواپیماها بیاد نکه مطمئنه و مسافرا خیالشون راحته سالم میرسن دیگه کسی ذکر و دعا نمی گه .دوستانی هم که مخالف خرید هواپیما هستن به همین خاطر نگرانن و در واقع نگرانی شون از این جنبس
  • مهران A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    6 1
    ارزونش کنید تا ماهم سوار این هواپیماها بشیم تاکی فقط موتور و دوچرخه ....
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    13 2
    آقا بخدا هواپیما فقط واسه پولدارا نیست . فاز اینا که میگن واسه پولدارا چیه؟ شما خانوادت کیش نمیرن؟ مکه نمیرن؟ کارمند ندارین تو خانوادت که مجبوره ماموریت با هواپیما بره؟ حالا سالی ماهی پیش میاد ولی حتما باید دستو دلتون بلرزه تا به مقصد برسه؟
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    15 1
    این فعالیت ها باید از سال 1384 شروع می شد ولی متاسفانه 10 سال از زندگی و فرصت های جدید و صد البته سرمایه های فراوان و بی مانند در تاریخ معاصر از دست رفت. تصمیم گرفتن در مورد شناخت نفوذی ها و دشمن ها کار سختی نیست. امیدوارم مردم ما روزهای خوش و خوب را دوباره تجربه کنند.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    4 10
    مهم تر از بحث خرید هواپیما ، نگهداری و تامین قطعات مورد نیاز اونه ، اگه تامین نشه و به ما ندن و بازی در بیارن هواپیماها خیلی زود زمین گیر می شن .
    • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      4 1
      ای بدم میاد از این تحلیل های من در اوردی ای بدم میاد.برادر اگه بخوان ندن که خوب خود هواپیما رو نمی دادن
  • ایرانی A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    12 1
    ناوگان هوایی ایران بشدت نیازمندهواپیماهای جدیدهست واین یکی اززیرساختهای توسعه گردشگری واشتغال هست ومادردوران تحریم مجبوربه خریدهواپیماهای فرسوده ودست چندم ویاهواپیماهای روسی بودیم که هم جان تعدادقابل توجهی ازهموطنانمون ازدست رفت وهم جایگاهمون درصنعت هوانوردی بنابراین دولت ووزارت راه بایدباجدیت این موضوع روپیگیری کننددرضمن دولت همزمان درحال توسعه حمل ونقل جاده ای وریلی هم هست ولی کلا عده ای دلواپس هستندکه نمیخوان کشوربه سمت جلوحرکت کنه چون متاسفانه نفع خودشون رودرعقب ماندگی کشورمیدونندامانمیدونن که آن سبوبشکست وآن پیمانه ریخت
  • بابک DE ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    5 2
    آقا تا رسید خبر بدین ببابم دور همی چهارتا عکس بگیریم
  • تابان A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    11 18
    چند درصد مردم از هواپیما استفاده میکنن هم وطن تحصیل کرده ؟ فک کنم 2 درصد چند درصد مردم از پراید و پژو استفاده میکنن هم وطن ؟ فک کنم 70 درصد حالا به نظر شما مشکل چند درصد مردم حل شده ؟ ...... قبلا خدمت شما عرض کنم که من طرفدار یا دشمن کسی نیستم یه سوال فکری بود حالا بفرمایید ماهم بدونیم
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    3 2
    چه خوشگلن
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    8 1
    ناوگان حمل و نقل به روز جزو زیر ساختارهای توسعه اقتصادی هست
  • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    7 20
    واقعا جالبه تو این اوضاع و احوال کشور اولویت شده خرید هواپیما
    • بدون نام ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      10 6
      اولويت چي باشه? پخش گريه ملوان و پس از ان جنگ با دنيا?
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    6 0
    هرچی هواپیما تو این 38 سال نخریدیم میخوان یکجا بخرن
  • amin GB ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    4 22
    ای کاش به جای این هواپیماها ، فناوری ساختشون یا قرارداد برای تاسیس کارخانه هواپیما توی ایران میومد. ولی ...
  • هومن IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    5 1
    بسیار از شنیدن این خبر خوشحال شدم
  • بی نام EU ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    11 3
    مخالفین خرید هواپیما بایستی در یک دادگاه جهت پاسخگویی بابت خونهای افراد کشته شده در حوادث هوایی این کشور محاکمه شوند شاید آنها قبلاً نیز مانع تراشی می کردند.
    • بدون نام ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      3 2
      نظرت خيلي جالب بود، اينا حسابشون با مردم ايران جداست
  • امين ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    16 3
    از نظر من بوينگ از ايرباس يه سر و گردن بالاتر
  • ایرانی A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    18 2
    بهترین خریدها از بهترین کشور صنعتی جهان بهترین گزینه است.
  • بی نام IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    5 1
    پول این ممکلت باید برای ایران و ایرانی خرج شود دم روحانی گرم
  • عماد A1 ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    از دیدگاه کلان ،بستر حمل و نقل سریع ، مدرن و امن در عرصه ملی و بین المللی یکی از پیش نیاز توسعه اقتصاد و عدالت اجتماعی است . در نظر داشته باشید سرمایه گذاران ، پزشکان ، استادان دانشگاه، مهندسین و.... برای رفتن به مناطق محروم ، گردشگران داخلی و خارجی برای ارزآوری و رونق این صنعت ، سودآودی ناشی از جذب و جابجایی مسافران بین المللی و استفاده فرهنگی و اقتصادی از ترانزیت این مسافران و سایر موارد دیگر همه و همه در گرو داشتن سیستم حمل و نقل مناسب است .
  • بی نام AU ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    15 2
    یه عده متوهم انتقاد میکنن که ای آقا...چرا ما باید هواپیما از غرب بخریم... مگه ما موشک نساختیم، چرا نتونیم خودمون هواپیما بسازیم....جواب اینکه شما پراید ت رو بساز و حال کن باهاش....صنعت ما 150 سال از صنایع دنیا عقب تره، کل دنیا دنبال مدیریت قوی هستن، ما دنبال مدیریت عرزشی...کل دنیا دارن همکاری میکنن ما داریم با کل دنیا میجنگیم...... پس شما از خرید این هواپیما ها عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
    • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      2 0
      اينجا شما مدرك فوق دكترا از اكسفورد داشته باش اما مثلا با اصول فلان اختلاف نظر داشته باش، ديگه به درد نمي خوري كه.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
      1 7
      تعجب میکنم که برای هموطنمون آرزوی مرگ میکنیم اونم فقط به علت اختلاف نظر ، و بیشتر تعجب میکنم که خبر آنلاین درج میکنه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    3 3
    قطعا اتفاق خوبیه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 1
    بدووم برم تایپ 777 هم بگیرم کاراداره درست میشه
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    5 0
    بازم معرفت غرب از روسیه دوست و برادر بیشتر بوده
  • علی A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    4 0
    لطفا هرج و مرج فکری بوجود نیاورید هنوز هواپیمایی تحویل نشده است که همش صفحه اخبار را اینطوری با خبرهای واهی پر می کنید هر وفت که هواپیما رسید آنوقت هی اطلاعات بدهید. و مردم زمانی دلخوش خواهند شد که ابر بیهودها به قولشان وقا کنند با گفتن دلخوشک دلها را دلخوش نکنید که ابر بیهودها هیچ وقت به شما دلخوشی نخواهند داد و تا زمانی که به سازشان نرقصی استیج را در اختیارتان نمی گذارند.
  • میرزاعباس A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 5
    بیچره شرکتهای هوا پیما سازی داخلی
    • حسام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
      1 0
      کدوم شرکت هواپیماسازی داخلی؟ آنتونف 140 اوکراینی شد هواپیمای داخلی؟ همون که به تصریح بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری، موتورش با اقلیم ایران مناسب نیست و در دماهای بالای 35 درجه سانتیگراد و رطوبتهای بالا، موتورش دچار خوردگی تیغه های کمپرسور میشود و راندمانش افت میکند و از نظر ایمنی برای هوای گرم و مرطوب و فشار هوای نسبتا پایین مناسب نیست. هم چنین موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ دارای اشکالات اساسی درخصوص سامانه سوخت‌رسانی است و درصورت توقف یک موتور، موتور دوم توانایی ادامه مسیر را ندارد. مصاحبه مهندس شهاب محمدی، یکی از این کارشناسان ارشد قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با همشهری آنلاین مدتی بعد از سقوط این هواپیمای آنتونف 140 در بلوار شیشه مینا منتشر شد و توصیه میکنم آن را مطالعه کنید.
  • حسام A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    در این قرارداد از بیت المال و جیب مستضعفان خرج نمیشود و بصورت فاینانسلیز است که یک شرکت فاینانسور خارجی هواپیماها را خواهد خرید، و ایران ایر از محل درآمدهای خود از محل فروش بلیط همین هواپیماها در طی 18 سال، پول هواپیماها را پرداخت خواهد کرد.