ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در صورتی که خط جدید مترو در خیابان ولیعصر اجرایی شود مطمئنا باید سلامت درختان موجود حفظ شود. هیچ طرحی بر درختان خیابان ولیعصر ارجحیت ندارد.

علی محمد مختاری افزود: درختان خیابان ولیعصر جزو سرمایه‌های ملی پایتخت محسوب می شوند و اگر مقرر باشد طرحی اجرایی شود باید به این نکته توجه داشته باشیم که مهم تر از درختان خیابان ولیعصر سرمایه طبیعی دیگری در شهر تهران نداریم و این درختان به هر طرح دیگری ارجعیت دارند.

وی ادامه داد: تاکید شهردار تهران نیز بر حفظ درختان است و اینکه اگر طرحی منجر به حذف یا نابودی درختی باشد انجام نشود. بی تردید خط جدید مترو نیز زیر درختان ولیعصر نخواهد بود و احتمالا وسط خیابان و در عمق پایین خواهد بود که آسیبی به این درختان وارد نشود.

مختاری تاکید کرد: درختان خیابان ولیعصر جزو سرمایه های طبیعی شهر و ملی کشور به شمار می‌رود و حفظ آنها از اولویت های مدیریت شهری است به طوری که سال گذشته 2000 درخت کهنسال به این خیابان منتقل کردیم و با رسیدگی مداوم به آنها در حال حاضر نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.

پیش از این مهدی چمران در دویست‌ و چهل و یکمین جلسه رسمی شورای شهر چهارم با بیان اینکه در بررسی تبصره‌های بودجه سال 95 شهرداری تهران موضوعی درخصوص اضافه کردن یک خط مترو تصویب شده است گفته بود: این خط مترو از تقاطع خیابان ولیعصر (عج) دکتر فاطمی تا تجریش و پس از آن به ایستگاه جماران در خط 3 مترو می‌رسد که می‌تواند به رفع بار ترافیک شدید خیابان ولیعصر کمک کند.

وی با بیان اینکه به لحاظ طبیعت خاص و ثبت میراثی ولیعصر (عج) نمی‌توانیم برای توسعه حمل و نقل عمومی از فضای روی سطح استفاده کنیم، گفت: ایجاد خط جدید مترو به شرطی است که نقشه‌های ایجاد این خط در شورا تصویب شود و پس از آن این برنامه در شورای عالی ترافیک تصویب شود که با توجه به کارآیی این خط به نظر می‌رسد که ایجاد آن به تصویب برسد.

۴۷۴۷

کد خبر 513800

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    39 1
    آقا بنده اصفهان دانشجو بودم و اونجا شاهد این قضیه بودم که برای کشیدن مترو زیر خیابون چهارباغ علی الخصوص چهارباغ پائین کلی درخت از بین رفت و اززیبائی شهر کاسته شد. در حالی که تو اصفهان چند خیابون دیگه به موازات چهارباغ وجود داره که می تونستن مترو رو از اونجا عبور بدن. حالا حضرات در شهرداری کافیه یه سر اصفهان برن و عبرت بگیرن. اینکه دیگه تقلید از اجنبی و بیگانه و این حرفا نیست. به راحتی می تونین به موازات خیابون ولی عصر مترو بکشین و آسیبی هم به درختا وارد نکنین. در ضمن در تهران کریدورهای غربیشرقی به شدت به مترو بیشتر نیاز دارن از نظر من. کافیه صبح حا یه بار از اتوبان های همت یا حکیم یک مرتبه استفاده کنین.متوجه میشین
    • شهروند IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      1 0
      دقیقا صحبت شما درسته.الان واجب ترین مترو برای تهران شرقی غربی هستش.اکثر مردم صبحها برای سر کار رفتن از شرق به غرب یا غرب به شرق حرکت می کنند و پایان روز دقیقا برعکس همین مسیر.با توجه به اینکه خطوط بی آر تی در این مسیر وجود نداره تنها راه استفاده از ماشین شخصی یا مسافرکش هستش. با ساخت این مترو بار ترافیکی سنگین سه اتوبان همت،حکیم و نیایش کاهش پیدا میکنه.
  • رضا IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    7 13
    این همه خط مترو تهران کشیدن کدوم درخت از بین رفت که این دومی باشه اتفاقا ولی عصر پر رفت و آمدترین خیابان تهرانه اگه مترو باشه آلودگی کمتر میشه و برای فضای سبز هم بهتره
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    2 13
    انتخاب كنيد: درختها يا انسانها ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    16 0
    متاسفانه در دولت قبل بلاي مشابهي سر درختان ملك آباد مشهد به همين بهانه امد و ميراث مشهدي ها نابود شد اميدوارم چنين خيانتي تكرار نشود
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    19 2
    من نمیدونم بعضی ها چه دشمنی با این خیابان ولیعصر دارند. این خیابان یک شاهکار جهانیه
  • کاشانی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    13 0
    طبق نظر کارشناسان ترافیک شهری بیشتر مسافرتهای درون شهری به موازات خیابانهای اصلی شهر انجام میشود به همین جهت خطوط مترو نیز باید بموازات خیابانهای اصلی کشیده شود.روزانه صدها هزار نفر در خیابانهای ولی عصر شریعتی دماوند انقلاب ازادی تردد میکنند. خطوط بی ار تی پاسخگو نیستند بعلاوه هجوم صدها غول اهنی علاوه بر ایجاد ترافیک والودگی هوا وصوتی منظر سیمای شهری را مختل میکنند.بخصوص خ ولی عصر که از خیابانهای زیبا وقدیمی تهران است . خیلی حیف است که با هزاران غول اهنی اشغال شود.میتوان با ایجاد خط مترو عمقی درختهای زیبای انرا حفظ کرد.همچنین یک خط مترو از شرقی ترین نقطه خ دماوند تا م امام حسین وم انقلاب و م ازادی تا کیلو متر 15 جاده مخصوص که صدها شهرک وکارخانه وشرکت دارد بسیار ضروری است

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین